Maribo: Anders Andersen og Karen Johanne Kristiansen ca. 1900 hvorhen ?

Startet af Cay-Erik Geipel, 06 Jan 2015 - 18:57

Forrige emne - Næste emne

Cay-Erik Geipel

Hej

Anders og Karen Johanne Kristiansen får den 8.11.1892 en datter i Søllested sogn/Maribo amt (1892-1911 opslag 60 nr. 6 - Karen Johanne Kirstine) Hun konfirmeres i samme sogn 1906. 1912 vies hun med Axel Ejnar Edvard Rasmussen i Musse sogn (1892-1917 opslag 117 nr. 1).
Men hvor bliver forældrene af ? Jeg har været Søllested og Musse sogn op og ned uden at finde dem. Jeg kan heller ikke finde dem i de indtastede folketællinger for Maribo amt. Er der mon hjælp at hente ?
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Bente Wanning

 :)
Hej
Jeg har rodet FT 1916 igennem (de håndskrevne) og fundet familien i

FT 1916 Maribo amt, Søllested sogn opslag 127 - familie nr 3

Anders 11-6-1864
Johanne 10-1-1863
Marie 29-4-1896
Anna 13-3-1903
Frederik 29-11-1904

Så nu har du da en begyndelse

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Cay-Erik Geipel

Tusind tak Bente. Nu har jeg da et spor igen. I mellemtiden har jeg fundet flere børn, men mærkeligt er, at jeg ikke kan finde forædrenes begravelse. Men nu har jeg jo fødselsdagene, dem manglede jeg også.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Bente Wanning

 ???

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på FT 1921 - 1925 og 1930 (de håndskrevne) da sognet er meget lille og det tager ikke så laaang tid at sjusse sig igennem. Eller måske konfirmationer på ovennævnte børn.
Men god fornøjelse.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Cay-Erik Geipel

Tak for tippet. Konfirmationerne er jeg igang med. Den yngste søn konfirmeres i Søllested 1919. Jeg prøver folketællingerne. Mærkeligt bare, at 1906 og 1911 er familien ikke med, men datteren konfirmeres der 1906. Måske har jeg overset dem.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Bente Wanning

hej igen

Ja nogle af FT er utydelige at læse og derfor kan man jo nemt overse det man leder efter, men det tager tid at "studere" anerne.En fordel man skal ikke være færdig til nogen bestemt tid.
Men vi vendelboere er også meget sindige og ting tager den tid det tager.
Fortsat god arbejdslyst.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Cay-Erik Geipel

Takket Bente har jeg nu fundet Anders Andersen og Karen Johanne Krisitansens dåb i Niløse sogn og Landet sogn og deres børn alle født i Søllested. I ft 1930 er de med, dvs de er døde derefter, men hvor ? Vielsen har jeg desværre heller ikke fundet hverken i Landet sogn som i Niløse/Holbæk amt.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Bente Wanning

 :)
Måske er det et forsøg værd ved at følge "børnebørnenes" dåb hvor bedsteforældre ofte var faddere. Måske dette kan give et cirka tidspunkt for Anders og Karen Johanne´s dødstidspunkt.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -