mange mange familier :-)

Startet af Erik Reinert Nielsen, 04 Jan 2015 - 16:51

Forrige emne - Næste emne

Erik Reinert Nielsen

Hej

Jeg har et slægtsforskningsprogram (det svenske DISGEN)
og jeg har indtastet rigtig mange familier, ca. 5000

der ikke hænger sammen som en slægt

hvordan får jeg indholdet af slægtsforskningsprogrammet på nettet
så man kan søge på fornavn, efternavn, by, sogn o.s.v.
og så man kan se alle de personer der hænger sammen i den enkelte familie

???
søger du skifter fra
Helsingør Byfoged
Køge Byfoged
Vallø Gods
Kronborg Len & Amt
København Len & Amt
Frederiksborg Amt
Hillerød byfoged
Hørsholm Len & Amt
se venligst www.nogn.dk
ERIK

Ole Henrik Madsen

Nu bliver jeg lige nød til og spørge dumt hænger disse familier sammen rent familie mæssigt, hvis ja og dit program elleres tillader det, så har du mulighed for og eksportere det til hvilket som helst slægtsforskningsprogram som kan importer gedcom filer.
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Carsten R. Nielsen

Jeg vil mene, at 'TNG: The Next Generation of Genealogy Sitebuilding' må være programmet, som du søger. Du eksporterer så dine oplysninger fra DISGEN via en GEDCOM-fil til TNG. Selv om familierne ikke hænger sammen, burde du sagtens kunne eksportere alle oplysninger til en GEDCOM-fil, ville jeg mene. 

http://www.tngsitebuilding.com

Jeg bruger dog ikke selv TNG men et standardprogram (MacFamilyTree) til at lave mit slægtstræ på nettet. Fordelen er, at man kun behøver ét program. Et Windows-program som Legacy fungerer på samme måde. Ulempen er, at det online slægtstræ fra standardprogrammer som MacFamilyTree og Lecacy slet ikke har så mange oversigter og muligheder (f.eks. for søgning) som TNG har.

Jeg har skrevet en kort introduktion til de forskellige muligheder man har mht. at lægge sit slægtstræ på nettet her (inkl. links til de forskellige programmer etc.):

http://www.slaegtsoglokalhistorie.dk/metodeogteknik/slaegtpaanettet.html

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk