Maler Hans Pedersen

Startet af Peer Petersen, 21 Feb 2011 - 14:22

Forrige emne - Næste emne

Peer Petersen

Maler Hans Pedersen bliver viet den 11. september 1882 i København. Jeg kender ikke sognet.
Han bliver fader den 28. september 1895 og er da bosiddende Dannebrogsgade 9 .1
Hvem kan hjælpe med at finde Hans Pedersens data (fødsel)??

Peer

Anne Mortensen

#1
Han bliver fader den 28. september 1895

Dreng eller pige - navnet ?
Hvilken kirkebog - det er ikke Sct. Matthæus drenge - piger ? jeg vil ikke lede mere du må komme med svaret.
-------------------------
Og hvad hedder hans hustru ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Alice Oppenheim

Hej Anne,

Mon ikke Peer, på sin egen meget kortfattede facon, mener den dåb, du selv fandt i tråden om Grænsegendarmeren http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,8822.0.html


Valborg er født

København
Sundby 1892-1895
opslag 245
født 28.9.1895 døbt 17.11.1895


Som om vi var tankelæsere?  :(
Alice

Peer Petersen

Datteren hed Valborg Elisabeth Signe Pedersen. Moderen hed Dagmar Marie Elisabeth Theisen og det anføres at hun er 22 år, samt at de blev viet 11. sept. 1892.
Dåben af Valborg fandt sted i Sundby kirke den 17. november 1895.

Peer


Anne Mortensen

Hej Alice

Som om vi var tankelæsere? 
Alice


Ja, den Grænsegendam havde jeg lykkelig glemt.  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Hej Peer

Nu har jeg læst linket som Alice henviser til og læser, at du nu igen oplyser datoen for dåben - det skal være datoen for fødslen du skal oplyse - især da du ikke oplyser opslagstal, som jeg faktisk har givet dig.

Du får vielsesdatoen og hvor har du søgt ?
Mere for ikke at søge de samme steder du allerede har været.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Peer Petersen

Hej  Anne

Jeg har forsøgt mig i politiregisterblade efter Hans Pedersen og set om jeg evt. kunne finde ham i Sundby sogns kirkebøger. Uden resultat.
Jeg har også søgt efter relationer til den soldat (Ole Pedersen) som jeg omtalte under overskriften gendarm.
Ole Petersen blev født 21.5.1830 i Ågedrup og døde i 28.8.1912 (oplyst på et medajlebrev jeg fået i kopi fra Sønderborg museum). Jeg ved bare ikke hvor Ole Pedersen døde. Ej heller om han blev gift og fik børn.

Peer

Peer Petersen

På FamilySearch fandt jeg hustruen Dagmar Marie Elisabeth Theisen til Hans Pedersen. Hun anføres som født 16. november 1873 i Sundby og død 26 maj 1950 (ingen stedangivelse). Der anføres også at spouse er Hans Pedersen og at marriage fandt sted 11. sept. 1892. Mon Hans Pedersen skulle stamme fra Amager???

Peer

Anne Mortensen

#8
Hej

Om Hans er fra Amager ?
Men det er Dagmar.
Men du ser forgæves i Sundby, da dette sogn på den tid hører under Tårnby

Tårnby 1870-1883
opslag 325
Forældre:
Sømand Niels Johan
Theisen og Hst. Arrense(?)
Elisabeth Hansen 22. eller måske står der 27., S.Ø. = Sundbyøster
-------------------
Rettet stavefejl.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Peer Petersen