Johan Schuster

Startet af Ulla Rasmussen, 28 Dec 2014 - 22:06

Forrige emne - Næste emne

Ulla Rasmussen

Hej

Så er jeg på banen igen efter meget lang tid.
jeg skriver her igen vedr. Johan Schuster, da  jeg ikke er blevet klogere på ham.

Har kigget alle de fine oplysninger som I har hjulpet mig med, men det gør mig ikke bedre stillet
kort opdatering af ft.

1771 vist OE
Johan Schuster musqutier

1787  FT  Johan Schuster Gevorben soldat og maren Povelsdatter

1801  Ft Johan Schuster afsedige gevorben soldat og Kirsten povelsdatter

Da han får et barn i 1806  hedder hans kone Maren Larsdatter

alt dette foregår i roskilde skt. jørgensbjerg

Nu håber jeg jo, at i den tid jeg ikke har slægtsforsket er der en anden, der har ham i sine aner og har fundet mere om ham, som jeg måske  kan få glæde af

lige et lille tillægsspørgsmål
Gevorben soldat, er han ikke født i danmark?

hilsen ulla
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

John Thomsen

Gevorben svarer til hvervet...  ;-)

og musqutier er musketér

men næppe som de tre kendte sværdfægtere

snarere bevæbnet med musket, som var et langløbet enkelt skuds våben (skulle lades forfra mellem hvert skud)

Venligst
John

Bente Aaris

#2
Her en begravelse fra FamilySearch:

Name: Johan Schjuster  
Gender: Male  
Burial Date: 23 Sep 1827  
Burial Place: Skt. Jørgensbjerg, Roskilde, København, Denmark

Opslagnr:367 - iflg. alderen 56 år måske familie?
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Poul Petersen

Hej Ulla

Jeg så lige på barnet fra 1806 opslag 22, Skt. Jørgensbjerg, Roskilde og faderen hedder Andreas Schuster og hustruen Maren Larsdatter, Johan Schuster er fadder ved dåben.

Den Johan Schuster der findes i FT 1787 53 år og FT 1801 72 år, må vel også være for gammel til at få børn i 1806.

Vh Poul Petersen

Ulla Rasmussen

Hej

Andreas Schuster tror jeg er barn  af Johan Schuster,

Jeg har nok fået rodet lidt rundt i dem Sorry
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

Inger-Lise Legarth

Hej Ulla
Jeg har arbejdet med dette problem for nogle år siden.Jeg har et bud på,hvordan tingene hænger sammen.
Johan Schuster bliver trolovet med Kirsten Povelsdatter i Gundsømagle sogn 1787 opslag 126.Hun var en enke fra Gundsømagle.Kirsten Povelsdatter dør i Sct.Jørgensbjerg sogn 20 april 1805,hvorpå Johan Schuster gifter sig 7 nov.1805 med Maren Larsdatter.De får en søn Andreas 7 juli 1806.
Johan Schuster dør dec 1817-80 år gammel.Præsten på Sct.Jørgensbjerg har vist ikke styr på fornavnene,idet Johan kaldes Andreas.Johan Schuster, der dør 1827 er en søn af første ægteskab .
v.h.
Inger-Lise

John Thomsen

Lidt pudsigt

For jeg har netop passeret en Schuster (og så almindeligt er det vel heller ikke?)

Adolphine Luise Schuster af Naksov, er sammen med husbonden Sagfører Alfred Sigvald Niels Bruun forældre til en datter, Edele Vilhelmine Bruun, som 17. april 1911 vies til proprietær Hans Joakim Knudsen Helms af Bøgeskovgaard, Vindeby sogn, Maribo.

Ved ikke, om det ka' bruges til noget...  ;-)

Venligst
John