Hundslund kirke Hads herred Aarhus amt 1841-53 opslag 132.

Startet af Jens Møller Nielsen, 23 Dec 2014 - 15:55

Forrige emne - Næste emne

Jens Møller Nielsen

Kære hjælper. Ifg. ovennævnte er Frederik Johansen viet til Birthe Cathrine Clemmentsdatter d 6 aug. 1852. Herefter har det ikke været mig at finde Frederik. Ifg FT-1860 bor Birthe Cathrine med 3 børn i Hundslund og under bemærkning er anført Houskone, Manden tjener. Hjælp søges og jeg ønsker alle en glædelig jul. Med gode julehilsner Jens. 

Anna Grethe Amkær

Hej Jens.
Har du set FT 1855 på AO opslag 13, her har du Frederik Johan Vissendorff (stavemåden vist ikke korrekt) Birthe Cathrine og 1. barn Maren, men også en gammelfar Johan Jochua Vissendorff, født i Mecklenburg, som forsørges af husfaderen.
Jeg fik ikke tjekket de fraværende i FT 1855, men der kunne måske være angivet, hvor Frederik p.t. arbejdede.

God forskning og en ditto jul,

Anna Grethe Amkær

Hans Peter Christiansen

Hej Jens.

Viser lige vielsen, så får vi alder på Frederik.

Sogn: Hundslund     Herred: Hads    Amt: Århus
Brudgom: Frederik  Johansen    Opholdssted: Horsens
Brud: Birthe Cathrine  Clemensdatter    Opholdssted: Kærsgård, Hundslund
Vielsesdato: 6. August 1852
Kirkebogens vielsesdata:
Brudgom: Frederik Johansen Kjærsgaard Mark, 32 Aar, Ungkarl, tjenende i 9 Aar hos en og samme Huusbonde i Horsens
Brud: Birthe Cathrine Clemensdatter Tørring, 36 Aar, ugift, tjenende indtil 1te Mai d. A., sidst i Horsens, nu tilhuse paa Kjærsgaard Mark
Forlovere: Jacob Andersen, Gaardmd., Peder Andersen, Huusmand, Begge paa Kjærsgaard Mark
Trolovelsesdag: Juli 18de
Vielsesdag: August 6te
Arkiv: C 380-6    Folie: 138
Mvh HP

Egon Sørensen

Hej!

Mon ikke det er Frederik Johansen der er i Vær i 1880, måske er han der også i 1860



Kilde:  FT-1880 Kildehenvisning: Microkort 1760 
Matrnr/adresse: en gaard 
Husstands-/familienr: 2 
Navn: Frederik Johansen  Køn: M 
Alder: 59  Civilstand: Gift 
trossamfund: Lutheraner  Fødested: Hundslund S. Aarhus Amt 

Stilling i husstanden: Staldkarl 



Sogn:  Vær Herred:  Voer
Amt:  Skanderborg Stednavn:  Stensballe, Vær Sogn


Mvh.

Egon Sørensen

Jens Møller Nielsen

Kære alle hjælper. Det var nogle gode spor, jeg må videre herfra. Tak og fortsat god jul. Jens