Kaj Peter Kofoed, Vedslet sogn

Startet af Peer Petersen, 19 Dec 2014 - 11:38

Forrige emne - Næste emne

Peer Petersen

Jeg søger fødselen af Kaj Peter Kofoed. Han skulle angiveligt være født 6. september 1922 i Vedslet Sogn. Jeg finder ham desværre ikke i kirkebogen for Vedslet!! Er der n ogen der kan hjælpe med at finde ham?

Peer

Poul Petersen

Hej Peter

Han dør i Skurup i Sverige den 10/4 1977. Han kalder sig Peter Kofoed på gravstenen.

http://gravar.se/Skurups%20%20F%C3%B6rsamling/1898/Kaj+Peter%20Kofoed



Vh Poul Petersen

Peer Petersen

Hej Poul

Særdeles interessant. Du ser også at datoen 6. september 1922 er anført. Men i Vedslet kirkebog er der som sagt ingenting på denne dato!!!

Peer

Jeg har yderligere fået oplyst at han havde en broder der hed Karl og at Karl er født omkring 1921 (men ikke hvor)

Peer Petersen

Jeg har nu fundet en vielse mellem Kaj Peter Kofoed og Rita Olsen i St. Heddinge den 6. april 1950
Kaj Peters forældre anføres at være entreprenør Marius Johannes Kofoed og Agnes Kjeldsen og at han (Kaj Peter) er født i Vedslet Århus amt den 6. september 1922. Jeg finder ikke hans fødsel i nogen kirkebog, så jeg har brug for hjælp

Peer

Inger Toudal

Hej Peer

Der er 6/9-1922 født en dreng, hvis forældre har de navne, der er noteret ved vielsen (Vedslet, Voer, Skanderborg 1915-1934, opslag 17, nr. 3).

Måske er forældrene flyttet til et andet sogn, før drengen blev døbt eller navngivet. Det er degnens kontraministerialbog, der er på AO. Navnet står sandsynligvis i præstens hovedministerialbog, for det skal jo meldes fra det sogn, hvor barnet bliver døbt/navngivet.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Peer Petersen

Hej Inger

Du har fuldstændig ret og tak for din henvisning. Det er rette person. Så er det jo interessant at vide om han blev døbt og hvor?
Han skulle have en broder der hed Karl (født omkring 1921)? Det kunne måske også sige noget om hvor forældrene kommer fra og måske hvornår de blev gift?

Peer

Mette R Francke

#6
Hei

Dette er en mulighet
Marius Johannes Rasmussen Kofoed
Fødselsdato:   8. februar 1887
Død:   (Dato og sted ukjent)
Nærmeste familie:   
Son of Karl Christian Rasmussen Kofoed 4. juni 1857 (Maribo Vesterborg  ,oppslag 42)
Petra Pedersen 17. august 1864
Brother of
Peder Rasmussen Kofoed 3. oktober 1884
Elna Rasmussen Kofoed 20. juli 1897

Men desverre ingen opplysninger om egen familie . eller hvor foreldre eller søsken er født.

Mette
Mette R Francke

Gitte Johansen

Denne Marius er født i

Maribo, Birket, 1880-1891, ny, opslag 24, nr. 3.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

#8
Hei

Marius Johannes Kofoed , 8-2-1887 , Birket
Stillinger: Vognmand
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2313347&searchname=polit_adv

Denne Marius bor i ft 1921 i Mariegade ,oppslag 46.
Han er enkemand.

Mette
Mette R Francke

Peer Petersen

Hej Gitte og Mette

Mange tak for jeres fund. Har I en ide om hvorfra konen Agnes Kjeldsen kom fra??

Peer

Mette R Francke

Hei

Jeg søkte etter Agnes på danishfamileysearch .
Hun skal være født 1898/1899.

Der var ei i Ålborg Bælum.
Jeg sjekket vielser , fant henne det ,men ikke viet til Kofoed.
Har glemt oppslagsnummeret.

I regblade fant jeg denne
Agnes Kjeldsen , 1-5-1898 , Vinderup
Stillinger: Expeditrice
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2075820&searchname=polit_adv


Mette
Mette R Francke

Peer Petersen

Hej Mette

I Vinderup (Sahl kirke) finder jeg en Agnes Emilie Jensen født den 1. maj 1898. Det kan jo være den Agnes der henvises til i Politiets registerbalde. Men da hedder hun jo Kjeldsen. Så mon hun har været gift flere gange?? Altså først med en Kjeldsen og senere med en Kofoed?

Peer

Inger Toudal


I Vedslet kirkebog står der Agnes f. Kjeldsen.

Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Peer Petersen

Hej Inger

Ja, Agnes er en (født Kjeldsen) men det er da interessant at henvisning fra Politiets Reg. blade anføre en fødselsdato i Vinderup (Sahl) der stemmer med en Agnes Jensen???

Peer

Kofoed

Hej Poul.
Det er min far det drejer sig om. Har anvendt mange ressourcer på at afdække hans livsforløb og talt med med andre efterkommere på Lolland og i København. Har du andre informationer om ham?

Søren