Opkald til DIS bestyrelse

Startet af Michael Hedeman, 18 Dec 2014 - 09:40

Forrige emne - Næste emne

Michael Hedeman

Det glæder mig i den grad at Dis-Bestyrelse vil slutte fred med DFS som det fremgår af artikel i politikken.

Desværre skulle der ikke gå mange dage før det blev nødvendig at DIS-Bestyrelse melder ud om den nye kurs offentligt for ikke at tabe ansigt og troværdighed over for medlemmerne.
Dette vil let kunne ske hvis de forholder sig passivt og ikke tager dybt afstand fra den stemning Hr Lars Jørgen Helbo er ved at piske op i en debat tråd på Facebook politikken.
https://www.facebook.com/politiken/posts/10153396771268294

For god orden skyld, har jeg i politikken lavet link hertil, for at undgå eller i det mindste vise at bestyrelse ikke mener hvad der står i artiklen, hvis denne tråd slettes som det tidligere er sket i kritiske sammenhæng.

Venligst
Michael Hedeman



Stegemüller

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Jette Olsen

Hanne jeg undre mig meget over at du "synes om" Helbos indlæg med at Dan lyver!!!

Håber virkelig at der kommer folk på banen og får stoppet Lars Jørgen Helbo, han er virkelig til skade for sig selv og slægtsforskningen.
Venlig hilsen
Jette Olsen

Karsten Damén

#3
@Michael Hedeman alias DanskeAner.

Der må være noget jeg har overset.  Hvorfor mener du, at Lars Jørgen Helbos meninger på en Facebook gruppe absolut skal gendrives af DIS-Danmarks bestyrelse?  Han giver, så vidt jeg kan se, på ingen måde udtryk for at tale på foreningens vegne.

Bemærk, at jeg ikke støtter det omtalte indlæg fra Lars Jørgen Helbo, men blot efterlyser en forklaring på, at du lægger op til en strid med DIS-Danmark bestyrelsen her på forum.

Foreningen er vel overordnet kun ansvarlig for foreningens egen officielle holdning, men behøver ikke at melde ud fordi et medlem på et andet forum har sin egen holdning.

Overvejede du at kontakte bestyrelsen direkte?  Det kunne måske have givet mere bonus ;)

Karsten Damén  

Michael Hedeman

Fordi selv om Lars (tidligere bestyrelse medlem) ikke længere er medlem af DIS, så er det  tæt forbindelse som samarbejdspartner via KIP. http://www.dis-danmark.dk/kipkort/index.php

Derfor er det af aller højeste vigtighed for alle inden for slægtsforskning at Dis-Bestyrelse hurtigst muligt får kommunikeret ud til deres samarbejds partner at de har taget et kvantespring, at de nu vil gå på fredens vej frem for mere krigerisk adfærd.
De udtalelser Lars kommer med stiller, synes jeg i den grad Dis-Bestyrelse i miskredit i forhold til den nye stil og kurs der er lagt af formanden.
Men i særdeleshed også skadeligt for slægtsforskning generelt set.

Jeg kan jo kun tro Dis formand, mener hvad hun udtaler i avisen, indtil videre har hun og bestyrelsen dog forholdt sig tavs, så er det jeg og ikke mindst medlemmerne af foreningen kan komme i tvivl.

Men måske kommer der en officiel udtalelse snart.

Venligst
Michael Hedeman

Stegemüller

Til Jette Olsen

Jeg støtter Lars Jørgen Helbo, fordi jeg mener, han har ret. Han har været med i så mange år i KIK-kommiteen, at jeg må tro på, at han ved, hvad han udtaler sig om.

Jeg vil gerne bringe et beslægtet emne op: Det er efterhånden fuldstændig uoverskueligt, hvad der tastes ind hvor. Der tastes for DFS og for Kildeportalen, herudover har MyHertage meldt sig på banen, og om sidstnævnte anfører DFS, at det er et problem, at de ikke melder sig ind i reservationssystemet, for det betyder, at den samme kilde kan risikere at blive indtastet flere gange. Der er simpelthen ved at være for mange kokke i maden.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Ruby

Det var en spøjs konklusion. Man kunne også konkludere, at der er brug for mere styring, så man sikrer, at der ikke sker dobbelttastninger.

Mikkel Eide Eriksen

Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 18 Dec 2014 - 18:14
Det var en spøjs konklusion. Man kunne også konkludere, at der er brug for mere styring, så man sikrer, at der ikke sker dobbelttastninger.

Enig. Et centralt reservationssystem er for mig at se den bedste måde at forhindre dobbeltarbejde. Og der eksisterer jo så vidt jeg forstår allerede sådan et system qua KIP-numre. Hvis alle aktører beder om og får udleveret KIP-numre hos DDD, så er det vel "løst"?

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Kathrine Tobiasen

#8
Kære Michael

For det første: Indlægget hører ikke hjemme i Slægtsforskning - metode og teknik, men i Foreningsforhold. Du har formentlig placeret det her, fordi du ikke har adgang til Foreningsforhold. Hvilket så kan lede videre til, at det egentlig ikke er en sag for dig at stille krav til bestyrelsen.

For det andet: Lars Jørgen Helbo taler ikke på vegne af DIS, den sidste udmelding fra ham er lagt ud på Politikens Facebook-side, og han er ikke medlem af foreningen. Bestyrelsen kan og vil ikke holdes ansvarlig for hans meninger.

Desuden forekommer det mig, at der er noget der rimer dårligt her. Du har nu og da været lige så injurierende i dine udtalelser om f.eks. DIS' bestyrelse, som Lars Jørgen er overfor DFS. Men det er nok en helt anden sag, ikke?

Da dette i bund og grund er en debat, der hører til i Foreningsforhold, tillader jeg mig at lukke også denne tråd. Hvis nogle af vores medlemmer vil debattere sagen, er de velkomne til at skrive i Foreningsforhold.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.