Hjælp til at finde Peder Madsens fødsel 1738 iTømmeby

Startet af Kurt Arne Empacher, 08 Nov 2014 - 06:38

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Har forgæves søgt at find Peder Madsen`s fødsel og forældre ,han skulle være f.1738? i Langvad-Tømmerby-
Vester Han -Thisted har søgt og søgt,det jeg ved om ham er at blive gift med Elisabeth Madsdatter 31 maj-1776 Kb 1728-1810 Tømmerby/Lild-Vester Han -Thisted opslag 190-215-2 ,hun er født i Lild 26 april 1753
opslag 223-249-7 .Peder og Elisabeth får 10 børn fra 1776 til 1791!! Elisabeth dør i 13-sep-1826 Kb Tømmerby/ Lild 1814-1844
Er der nogen der kan hjælpe med Peder`s fødsel,forældre og død
På forhånd tak
Mvh Kurt a Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Karsten Damén

Slår du op i KB ved Elisabeths død i 1926 står der hun er enke.

Pder Madsens død findes så ved at gå baglæns derfra.  Han døde 6. november 1822 jf. Tømmerby kirkebog 1814-1844 (ny udgave) opslag 154.
Der står, at han var født på? Hesseldahl.  Nærmeste Hesseldal er i Vigsø sogn, Hillerslev herred.

hilsen
Karsten

Karsten Damén

#2
Slår du op i KB ved Elisabeths død i 1926 står der hun er enke.


Ja, hun døde jo i 1826 :P
men nu da jeg alligevel har fat i tastaturet, får du lige Peders dåb:
Vigsø KB 1709-1793, ny udgave, opslag 173, 29. juli 1736.

Karsten

Karsten Damén

#3
nu da jeg alligevel har fat i tastaturet, får du lige Peders dåb:
Vigsø KB 1709-1793, ny udgave, opslag 173, 29. juli 1736.


Den trækker vi lige tilbage igen.  Med læsebriller på opdagede jeg, at der stod tilføjet "død" ved denne Peder.

Men i samme kirkebog kan du finde en Peder Madsen konfirmeret i 1755, 17 år gammel (opslag 133).
Konfirmationer er samlet for alle tre sogne, Ræhr, Hansted og Vigsø.

Karsten

Kurt Arne Empacher

Hej Karsten
Tusinde tak for det du har fundet,der er meget at lære endnu som ny,havde fundet Elisabeth`s død men ikke tydet at hun var enke,så nu kan jeg komme lidt videre skal have hans forældre

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

#5
Hej Karsten
Jeg havde fra anden side at Peder var født omkring 1738,du har fundet en konfirmation i 1755, jeg tænkte selv, om han var fra et andet sogn end Tømmerby ? jeg vil nu kigge lidt rundt i det du har sendt

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Karsten
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med det du fandt,en konfirmation i 1755 med en Peder Madsen,kan jo ikke vide om han er den rigtige da jeg ingen fødsel har? kan jeg regne med at hans far hed Mads ? så der må ledes lidt mere

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Løfter lige denne tråd,er der nogen der ved hvor Peder er født og hvem er hans forældre,det jeg har modtaget er jeg lidt usikker på

Mvh Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Prøver igen om der nogen der ved noget om denne Peder Madsen

Mvh
Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Prøver lige igen med denne tråd,der er måske kommet nye til der ved noget

På forhånd tak
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher