FT 1916 Silkeborg - manglende side?

Startet af Kirsten Ørum, 09 Dec 2014 - 23:19

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej

Jeg ved sørme ikke, om det er det rette forum, men det er ikke en aneefterlysning, ej heller en tydning af tekst.


FT 1916 Silkeborg Købstad Jernbanevej opslag 5 - vej nr. 11

Ejers navn: Ørum

Så skulle man formode, at der kommer en oversigt over beboerne, men nej opslag 6 er tillægslisten hvor på, der står, at beboerne er bortrejst.

Nu er jeg så ikke klar over, om der er mere end en lejlighed i det hus. Det synes at være usædvanligt i 1916.

Er der nogen, som har erfaring med, at der "mangler" en side så at sige.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum




Mikkel Eide Eriksen

Hej Kirsten

Link til FT i den nye viewer: http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=75733#75733,13332768

Hvis man forestiller sig et ark papir foldet på midten, så bliver det til to folier, hhv. nr. 1 og 2. Folio nr. 1 har forsiden af skemaet på forsiden og den venstre halvdel af hovedlisten på bagsiden, folio nr. 2 har højre halvdel af hovedlisten på forsiden, og tillægslisten på bagsiden. Forsiden af hver folio er markeret i øverste højre hjørne (nok med blyant) og starter for Jernbanevej med nr. 1354.

Når jeg bladrer igennem FT, ser det også for mig ud til at opslaget med folio nr. 1357 mangler, som ville være hovedlisten til skemanr. 659, gadenr. 11:

opslag 1 - forside til Jernbanevej
opslag 2 - skemanr. 658, gadenr. 9, mærket fol. 1354 i højre hjørne
opslag 3 - hovedliste til do., mærket fol. 1355 i højre hjørne
opslag 4 - tillægsliste til do.
opslag 5 - skemanr. 659, gadenr. 11, mærket fol. 1356 i højre hjørne
MANGLER - hovedliste til do., mærket fol. 1357 i højre hjørne
opslag 6 - tillægsliste til do.
opslag 7 - skemanr. 660, gadenr. 13, mærket fol. 1358 i højre hjørne
opslag 8 - hovedliste til do., mærket fol. 1359 i højre hjørne
opslag 9 - tillægsliste til do.

Prøv at skrive til AO support, men det kan tage lang tid at rette (har selv skrevet om nogle manglende opslag i februar og i sommers, de er stadig ikke kommet på). Evt. må du bestille FT i Daisy.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Kirsten Ørum

Hej Mikkel

Mange tak for din fine forklaring, som jeg forstod og vil gøre brug af.

Og nej, AO "rider ikke samme dag som de sadler".

Så med den ventetid, du kan fremlægge, vil jeg forsøge mig med at bestille den i DAISY.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

John Nielsen

#3
Hej Kirsten

Det kan godt i de andre FT se ud til at det kun er en lejlighed, og at man derfor har sprunget over den tomme side, fordi de var bortrejst.
Det er under alle omstændigheder en dum ting at gøre, for det fører som minimum til tvivl om alt er med.

Hilsen John Nielsen

PS
Da de er bortrejst så må de jo være talt et andet sted, har du nogen ide hvor ?
Hvis ikke hvad hedder de, man kunne jo være heldig at finde dem et andet sted.

Kirsten Ørum

Hej John

Der mangler en side - og den vil jeg gerne se.

Og ja, jeg har generelt styr på familien.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum