aner til min tiptiptipoldefar Magnus Palm, f. 1767 i Flensburg?

Startet af Henning Palm Lyngsbo, 07 Dec 2014 - 17:44

Forrige emne - Næste emne

Henning Palm Lyngsbo

Kære forum
Magnus Palm og hans hustand er registreret i Sydslesvig, Flensburg Sankt Johannis, Fischerhoff., 51, FT-1803, C5580. Hans alder er da anført med 35 år. Jeg er imidlertid usikker på om han er født i Flensburg. Kunne måske være Sverige.
Hans far optræder under navnet Esgrus Brodersen Palm gift med en Cathrina. I Adelby Kirke nævnes ikke Esgrus, men derimod corpral, hvilket er det svenske ord for korporal.
Magnus blev gift i Adelby Kirke d. 5. oktober 1798 med Anna Margretha Christina Nissen.
Er der nogen, der kan hjælpe mig videre?
Henning Palm Lyngsbo   

Willi Matthiesen

Ved hans gift 1798 stå i kirkebogen, at han kommer fra Lund i Schweden.
Der må han være føde.

Mvh
Willi

Eva Morfiadakis

#2
Hej,

Ingen Magnus är född i Lund 1768.

Esgrus känns inte svensk. Jag såg din efterlysning på aforum. Du fick inget svar. Tittade i soldatregistret. Det finns soldater som heter Eric Palm men ingen Esgrus.

Eva M
Eva M

Henning Palm Lyngsbo

Citat fra: Eva Morfiadakis [1284] Dato 07 Dec 2014 - 19:10
Hej,

Ingen Magnus är född i Lund 1768.

Esgrus känns inte svensk. Jag såg din efterlysning på aforum. Du fick inget svar. Tittade i soldatregistret. Det finns soldater som heter Eric Palm men ingen Esgrus.

Eva M

Hej Eva
Enig.
Der findes et område vest for Flensborg, der hedder Esgrus. Måske stammer navnet derfra. Jeg har søgt i Danmark og Sverige med alle mulige kombinationer og databaser, men uden held. Stadtarchiv Flensburg kan heller ikke hjælpe mig.
Mit håb er herefter, at svaret måske findes i en af de sydslesvigske kirkebøger. Men de er ikke særligt tilgængelige.
Henning Palm Lyngsbo