Folketælling 1925 Nr. Tranders

Startet af Louise Andersen, 18 Feb 2011 - 21:30

Forrige emne - Næste emne

Louise Andersen

Ved ikke om dette indlæg er velplaceret, men giver det et skud :-)

i FT 1925, Aalborg Amt, Fleskum Herrede, Nr. Tanders 2/2 opslag 70 - her er han hos den ældste datter og svigersøn

"Tillægsliste for de af stedets beboere, der er midlertidigt nærværende"

Rytter, Anders A. 20-08-1867 gift husfader - anført til at have hjemkommune i Sulsted, på en eller anden bakke.

Derfor kikkede jeg i FT1925 for Sulsted, men her fandt jeg hverken ham, konen, sønnen Aksel, der på det tidspunkt var 5 år (Senere konfirmeret i Vejgaard) eller den øvrige familie. 

Så er endt i en blindgyde - hvor jeg skal kikke efter familien.

Birgit Hyltoft

Hej Louise
Har fundet A.A.Rytter død i Vejlgård år 1937-1948 opslag 46, no. 0
Mvh Birgit

Louise Andersen

Anders Andersen Rytter 1867(Storarden)-1941(Aalborg Amtssygehus) - begravet i Vejgaard
Ane Sørensen 1878(Jetsmark) - ? Sidste spor er i 1921 i Vejgaard, men efterlever manden i Vejgaard

Deres, dine og mine børn
Agnes 1898 - konfirmeret i Vejgaard 1912, gift i Vejgaard 1919
Ane Kirstine 1900 - konfirmeret i i Vjegaard 1914
Emilie 1902
Boline 1904 - Konfirmeret i Vejgaard 1918
Carl Anton 1908 - Konfirmeret i Vejgaard 1922
Kristine 1910 -
Antine 1916
Elly 1917
Aksel 1920 - Konfrimeret i Vejgaard 1935
----
I følge FT 1925 Nr. Tanders har Anders bopæl i Sulsted, men her er de ikke at finde i FT, og pigerne er ikke konfirmeret der. Burde tjekke FT 1930 for Nr. Tanders, men det er en heldags forstilling.

Birgit Hyltoft

Hej Louise
Når du nu har vidst hvor at A.A. Rytter er død, hvorfor så ikke gøre opmærksom herpå,  så havde jeg sparet tid, og kunne have hjulpet andre personer der søger deres slægtninge, Alle oplysninger er jo vigtige når man skal spore personer. Det kan være småting såsom adresser og lign.
Mvh Birgit

Louise Andersen

Syntes mit spørgsmål var konkret, men kan godt se at det kunne misforståes.
det jeg spørge om er om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde familien i 1925.

Sidste spor er i 1922 i Vejgaard - og her dukker de op igen i 1935, alt der imellem er mig en gåde.

Mange gange undkyldt for din ulejlighed

Frank Green

Hej Louise

På dit opslag i Nørre Tranders står der Milbakke.

Men Milbakke ligger ikke i Sulsted,men i Ajstrup(Hvis vi bliver i Aalborg)

Og her finder du hele den store familie på opslag 224

FT-1925 Ajstrup,Aalborg

Med Venlig Hilsen
Frank

Louise Andersen

Hej Frank.

Ja det sætte jo tingene i et helt andet lys :-) - jeg kikker forbi KB og FT for Ajstrup