Politiets register blade Station 8 (Ydre Nørebro ) Filmrulle 0031. Reg. blad 827

Startet af Ea Anild, 13 Nov 2014 - 09:44

Forrige emne - Næste emne

Ea Anild

Hej  :)

Jeg vil meget gerne have hjælp til Anders Christian Sørensen født den 4 maj 1861 ??? (men hvor)

i Politiets registerblad står, at han er født i Tarbe  ???, men jeg kan ikke finde noget sogn som hedder dette, hans kone er født i København hun hedder Amanda Hansine født Olsen.

Md venlig hilsen
Ea Anild


Gitte Johansen

Holbæk, Skippinge, Bregninge, 1861-1870, opslag 2, nederst, gl. udgave

Bor i Torpe.


I ft står der 6. april 1861 og Torpe.

Holbæk, Skippinge, Bregninge, Bregninge Sogn, Kaldred By, En Gaard - Kaldredgaard, 1, FT-1880, C5600
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Kristian Kjærulff Torst   32   Gift   Husfader, Proprietær      Butterup Sogn, Holbæk Amt
Marie Dorothea Torst, f. Jørgensen   30   Gift   Hans Hustru      Svinninge Sogn, Holbæk Amt
Karen Margrethe Torst   2   Ugift   Deres Barn      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Anna Marie Henriette Torst   Under 1 år   Ugift   Deres Barn      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Carl Kristian Jørgensen   28   Ugift   Avlsforvalter      Svinninge Sogn, Holbæk Amt
Caroline Matine Johansen   25   Ugift   Husjomfru      Sæby Sogn, Holbæk Amt
Emmy Marie Godtfredsen   24   Ugift   Stuepige      København
Emilie Kirstine Nielen   27   Ugift   Tjenestefolk      Særslev Sogn, Holbæk Amt
Eise Sofie Hansen   22   Ugift   Tjenestefolk      Vallekilde Sogn, Holbæk Amt
Oline Marie Olsen   25   Ugift   Tjenestefolk      Værslev Sogn, Holbæk Amt
Sidse Sofie Hansen   20   Ugift   Tjenestefolk      Vallekilde Sogn, Holbæk Amt
Peter Olsen   23   Ugift   Tjenestefolk      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Niels Frederik Nielsen   20   Ugift   Tjenestefolk      Viskinge Sogn, Holbæk Amt
Oluf Kristian Olsen   19   Ugift   Tjenestefolk      Særslev Sogn, Holbæk Amt
Anders Kristian Sørensen   18   Ugift   Tjenestefolk      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Hans Kristian Larsen   22   Ugift   Tjenestefolk      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Daniel Ferdinand Hansen   18   Ugift   Tjenestefolk      Vallekilde Sogn, Holbæk Amt
Herman Frederik Torst   38   Ugift   Husfaders Broder      Butterup Sogn, Holbæk Amt
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Mortensen

Hej

Du kan altid søge en adresse i FT tæt på en af adresserne i Pol.reg. og være heldig.

Se

FT 1911
Dagmarsgade
opslag 12
født i Torpe
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Johansen

Forældre

Holbæk, Skippinge, Bregninge, Alleshauge Skoledistrikt, Torpe, Et Hus, 181, FT-1860, C9067
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Bodild Sørensen   61   Enke   Husmoder. Jordbruger      Særslev Sogn, Holbæk Amt
Jens Chr. Andersen   15   Ugift   Hendes Søn      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Søren Andersen   33   Gift   Bestyrer af Huset      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Sophie Larsen   30   Gift   Hans Kone      Bregninge Sogn, Holbæk Amt

Ane Lisbeth Sørensen   5   Ugift   Deres Barn      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Karen Marie Sørensen   3   Ugift   Deres Barn      Bregninge Sogn, Holbæk Amt
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Knud Erik Balle

Hej Ea

Som sædvanlig kom Gitte en anelse før mig.
Men så kan jeg bidrage med noget andet:

Vielse 13. september 1885 i Skt. Stefan Kirke, København.
Ungkarl, arbejdsmand Anders Kristian Sørensen, 24 år, Gl. Kongevej 37
Jomfru Almanda Hansine Frederikke Olsen, 22 år, Brohusgade 6, 3. sal
(AO: København, Sokkelund, Skt. Stefan (Ny udgave), 1882-1892, opslag 136, nr. 169)

Det var forloveren, Søren Nielsen, Gl. Kongevej 37, som satte mig på sporet af Bregninge sogn.

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Anne Mortensen

Hej Knud

Jeg syntes du skulle have vist dit resultat - det gør/gjorde jeg - vi kan ikke alle være lige hurtige, men vil gerne vise vores arbejde om det så kommer i 2. række.  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ea Anild

Hej og tak til jer alle :) :) :)

Det er en at de sjoveste overraskelser jeg har fået indtil videre, Anders Kristian Sørensen, er en ane på min mors side og det mest underlige er, at min fars slægt også stammer fra Holbæk/Roskilde egnen. Så det synes jeg er lidt af et mærkeligt sammen træf, da de eller ikke har noget med hinanden at gøre.

Med venlig hislen
Ea Anild