Degne (Sjælland) og skoleholdere Præstø amt indtil 1830

Startet af Lars Find-Andersen, 16 Apr 2012 - 00:26

Forrige emne - Næste emne

Kristoffer Halling

Hej Lars

Tak for det. Jeg vil tjekke denne Jørgen ud og se om der er nogen forbindelse.

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Kære Lars.
Jeg er interesseret i skoleholder i  Mandemarke på Møn Franz Tarum. Han blev begravet i Magleby Møn 28. maj 1756, 72 år gammel. Han var i Mandemarke i hvert fal fra 1730.
Venlig hilsen
Susanne Uhrenfeldt

Laila Olsen

Hej Lars.
Tror du, at du i et ledigt øjeblik kan finde noget på Carl Conrad Knuthsen, sognedegn i Vigersted, Ringsted, Sorø fra 1788-89 til sin død 20.04.1819.
Han gift 1 med enke efter sognepræst Guldberg af Vigersted og 2 med Petra Christine Mackeprang.
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Hans Mikkelsen

 Johs. C. Jessen har også skrevet V. og Ø. Flakkebjerg Herreders Skolehistorie fra 1938. Navneindeks findes på www.softgen.dk

Hans Mikkelsen

Laila Olsen

Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

yvonne larsen

Hej Lars

Mon du har tid til at se om min skoleholder skulle være der,
han hedder Frederich Neumann født 28.11.1759 Køge død 05.12.1817 Fakse
han var skoleholder i Tommestrup Store Heddinge, Stevns, Præstø amt
og i Stubberup, Fakse, Præstø amt.

Mvh
Yvonne Larsen

Søren Halling

Hej Lars,
Håber stadig du har bogen med skoleholdere fra Præstø, da min 4 x tip oldefar var degn og skoleholder i Skibinge. Jeg savner hans ophav, da sporet tilbage ender hos han. Måske står der noget i bogen?
her er nogle data om ham: Niels Nielsen Halling født 1697 (hvor?) og dør i 1739 i Skibinge. Håber du kan hjælpe. Vh Søren Halling