Christian Siegfred Truelsen under fattigvæsenet - løst allerede

Startet af Jane Valkær, 11 Nov 2014 - 02:35

Forrige emne - Næste emne

Jane Valkær

Hej hjælpere

Det drejer sig om Christian Siegfred Truelsen f. 24. feb. 1887 i Århus amt, Århus Vor Frue (desværre ikke fået skrevet opslagsnr.).
Hans mor var ugifte Kirstine Mathilde Truelsen på 17 år og fra fattiggården (udlagt far slagtersv. Edvard Laursen).

Christian kommer i pleje hos familie Niels Nielsen Ladefoged og Jensine Andersen, Maarup i Nødager sogn, Randers amt (ses i FT 1890 på AO).
Jeg har data på alle deres otte børn til og med konfirmation.

Plejemor Jensine dør d. 6. okt. 1893, 57 år. Christian er 6 år.

Herefter forsvinder manden Niels Nielsen Ladefoged fra sognet - ikke fundet ham begravet.

Ligeledes forsvinder plejesønnen Christian Siegfred Truelsen fra sognet - ikke fundet ham konfirmeret.

Jeg har kigget FT 1901 Nødager sogn igennem på AO - de er der ikke.
Ligeledes kigget efter på ddd FT 1901 - Søg i flere amter hhv. Randers og Århus. Ingen gevinst.

Jeg kunne godt bruge hjalp til at finde Christian.

På forhånd tak.
Jane


Heidi Ilsoee

Et bud på Oline:

Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Aalborg m-kort 1572, Langesgade baghuset stuen f.1, mat.909 nr 11, FT-1890, C0383
Jens Carl Bang Klitgaard 29 Gift husfader Skomager. Aalborg 
Inger Christine Klitgaard 27 Gift husmoder  Sejlflod 
Oline Katrine Christine Klitgaard 3 Ugift barn  Aalborg 
Robert Valdemar Klitgaard 2 Ugift barn  Aalborg 
Ane Marie Klitgaard 17 Ugift tjenestetyende  Nørre Sundby 

Jane Valkær

Hej

Ja, jeg fandt ham i København lige efter, at jeg havde skrevet efterlysningen.
Havde faktisk ikke regnet med det, men skulle lige prøve - og vupti, så var han der.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor plejefaren og Christian boede i perioden 1893-1905. Hvis de altså boede sammen.

Mht. til Oline, så kigger jeg i morgen på AO - lige nu kan jeg desværre ikke åbne kb på AO. Det sker ind i mellem.  :(

Tak for hjælpen

Jane