Jonas Carl Strøm , hvor blev han af ??

Startet af Donald Gundersen, 03 Nov 2014 - 13:31

Forrige emne - Næste emne

Donald Gundersen

Hej !
Håber der er en der kan hjælpe med hvor Jonas Carl Strøm blev af efter 1880 ? det jeg har er han er barn af Anne Marie Sørensdatter f i  Østerild og Carl Strøm f. 14/9 1833 i Skabersø i Sverig Jonas blev født i Malmø 6/4 1860 da forældrene tog tilbage til Sverig , fra  Østerild efter Jonas fødsel tog de tilbage Østerild . Forældrene døde tidligt Carl Strøm døde 26/8 1873  i Østerild opslag 180 , Jonas bliver adopteret af Anders Christian Jensen og hustru Ane Christensen folketællingen dda Østerild 1870 og folketællingen 1880 Hundborg der står han som karl på en gård , der er hans navn stavet Jonnas Karl Strøm .
MVH.
Donald .
ps. glemte at skrive Thisted amt.

Anne Mortensen

thisted, Hillerslev, Østerild, Hoxer, Et huus, 28, FT-1870, D5438
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Anders Christian Jensen    55    Gift    Huusfader    Jordbruger    Hundstrup
Ane Christensen    44    Gift    Huusmoder       Østerild
Else Christensen    42    Ugift    Hendes søster       Østerild
Karen Marie Christensen    79    Enke    Deres moder       Hundstrup
Jonas Carl Strøm    9    Ugift    Pleiebarn       Sverig

Er han adopteret ?
---------------

Ved konf. står der kun forældrenes navne

Østerild 1861-1890
opslag 109
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Donald Gundersen

hej Anne  ! nej jeg ved ikke om han var adopteret , men jeg ved at begge forældrene døde tidligt længe før hans konfirmation , jeg har Jonas som før skrevet i folketællingen 1880 bare med navnet stavet lidt anderledes
om han er rejst tilbage til Sverig eller imigreret  ? eller død ?
Donald.

Eva Morfiadakis

Han syns inte i någon svensk folkräkning. Reste kanske till Amerika?


Eva M
Eva M

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Strøm slægten er også i Norge.


se evt. efter på Krogsgaard.name hjemmesiden - via eks.vis - omkring slægten Brüggemann så kommer nok ind på det rigtige link.

(jeg kan desværre kun ) efter anbefalede opdateringer - se halvdelen af links i bjælken  :'(



Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Donald Gundersen

Hej til jer alle .
Nej lise de kommer ikke fra Norge, de er fra Sverige , Jonas Far Carl Strøm kommer fra Skabersø Skåne og hans forældre Bengta Nielsdatter  og Jonas Wæstrøm var fra Børringen Skåne , Jonas Carl strøm havde bla en søster der var født i Østerild Oline Elvira Andersen Strøm  , den gren har jeg helt styr på ! men hvad der blev af Jonas efter ft. 1880 hvo han står som landbrugs arbejder i Hundborg Thisted , der er han bare stavet Jonnas Karl Strøm , Håber stadig der er en som kan hjælpe , jeg forsøger selfølgelig stadig selv .
VH.
Donald.

Eva Morfiadakis


Thisted, Vester Han, Gøttrup, Gjöttrup, , 7., FT-1890, C9585


Chrestian Christensen 34 aar?? Enke  Arbeidsmand T?? 
Oline Elvine Andersen Strøm 24 aar Ugift Husholder Spinderske Østerild Sogn 
Pigebarn 2 maaneder Ugift   Gjöttrup 

Det här bör vara systern. Kan brodern finnas i närheten?

Eva M
Eva M

Donald Gundersen

Hej Eva ! Tak for dit indlæg , men nej der var han heller ikke at finde , jeg har prøvet i Kirkebøgerne omkring hvor han var og se om han var død der , jeg har gennem Family Search søgt ham som død helt op til 1933 uden held  , det er mærkeligt at han bare sådan forsvinder .
VH.
Donald.