Andreas Christian Sørensen, Dokkedal Hede. Mou Sogn.

Startet af Vagn Lindegaard Svensson, 03 Nov 2014 - 17:27

Forrige emne - Næste emne

Vagn Lindegaard Svensson

Min farmors bror Andreas Christian Sørensen blev født 6. juni 1875 på Dokkedal Hede i Mou sogn, Flæskum herred, Aalborg amt. KB: 1869-83(ny), opsl. 32 pkt. 15. Han blev konfirmeret i Mou Kirke 13. april 1890. KB: 1883-92(ny), opsl 69 pkt. 1. Han opholdt sig da som tjenestedreng hos gårdmand Christen Sørensen i Knarmov, som var en lille samling gårde allersydligst i Mou sogn.
Herefter mister jeg sporet efter ham. Han er anført samme sted i FT 1890

Jeg har på forskellig vis forsøgt at finde ham i Mou og omkringliggende sogne i det meste af Østhimmerland. Jeg har dog endnu ikke givet mig i kast med sognene i Aalborg. Jeg har søgt i dødsfald og vielser. FT indtil 1930 er gennemset i de samme sogne.

Jeg havde håbet på, at den gårdmand Christen Sørensen, som han tjente hos i 1890, var et familiemedlem, men det har jeg ikke kunnet dokumentere. Jeg har heller aldrig hørt ham omtalt i familien. Jeg har derfor også haft den tanke, at han kunne være udvandret, men har ikke kunnet finde ham via Ancestry.com.

Jeg håber, at nogen i Forum er stødt på ham eller vil hjælpe mig med at forsøge at finde spor efter ham. Måske har jeg ikke kunnet se skoven for bare træer.

Venlig hilsen
Vagn Svensson, 2730.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Lindegaard Svensson

Gitte, tak for det meget vigtige spor. Jeg havde nok i mit stille sind håbet på en "åbenbaring" fra dig.
Lægdsrullerne er jeg desværre ikke nogen haj til endnu, men denne sag tvinger mig til at blive meget bedre.
Vedtegningen er EK7 a???659 - de tre bogstaver er jeg ikke sikker på. jeg kan se, at han er mødt ved 2. Artilleri Batteri i 1896. Det må være muligt at finde, hvor det var hjemmehørende på det tidspunkt.
Tak endnu engang.

Venlig hilsen
Vagn.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Vielse i

Ålborg, Gudum, 1892-1901, opslag 125, nr. 4.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Lindegaard Svensson

Tråden kan afsluttes, da problemet er blevet løst.
Tak for hjælpen.

Venlig hilsen.

Vagn Svensson, 2730.