konvertering af matrikel nr.

Startet af Jane Kirsten Krause-Schmidt, 11 Nov 2014 - 13:33

Forrige emne - Næste emne

Jane Kirsten Krause-Schmidt

Er der nogen som ved hvor jeg finder mulighed for at konverterer matrikel nr. 300 i det der engang hed Øresundsgade til det nuværende Vordingborggade?

Jeg har en folketælling fra 1880, 1885 og 1890 hvor familien Groth bor i Øresundsgade matrikel 300, jeg vil meget gerne finde ud af hvilket husnr. det svarer til i dag i Vordingborggade.


Vi taler om Udenbys klædebo kvarter. (Københavns Svineslagteri). Jeg har fået flere forskellige oplysninger på hvor det lå:
1. Umiddelbart nord for den nuværende Strandboulevard.
2. Ved siden af Østre Gasværk...- var der en havn og Kjøbenhavns Svineslagteri.
3. Østre Gasværk er opført 1878 ved siden af det der hed Slagtervænget. ... Lige bag ved Østre Gasværk var der en havn og i den lå der et svineslagteri.
4. Københavns Svineslagterier har ligget nord for den nuværende Strandboulevard tæt på kalkbrænderihavnen. I nærheden lå ejendommen "Kristianslund" på Strandvejen nr. 11. Ejendommen lå midt mellem Tuborg og Københavns Svineslagteri.
5. Heyman boede på Kristianslund, der lå Strandvejen 11 (der var ud for det nuværende Østerbrogade 109). 6. Arbejdernes Andelsboligforening (AAB) byggede fire ejendomme på de grunde og under den ejendom, der kom til at ligge på netop det sted hvor Kristianslund måske lå, fandt man i 1987, da man lavede noget omfattende ombygning, resterne af kampestensfundamentet til en gård under asfaltbelægning og jord sådan ca. 1 meter nede. Det KAN have været Kristianslund.

mvh. Jane Krause


[vedhæfting slettet af admin]
Mvh.
Jane K. Krause

Helmer Christiansen

Udenbys Klædebo Kvarter matr. nr. 300 er i dag Strandboulevarden 130, hvor Bonnier Publications holder til.

Iflg. https://ois.dk er der to bygninger på matriklen, opført i henholdsvis 1988 og 1989.

Ejendommen er senest solgt i januar 2011 for 120 mio. kr.

Gældende lokalplan for matriklen:
http://soap.plansystem.dk/pdfarchive/20_1072469_APPROVED_1202814212780.pdf
Helmer Christiansen
2000 F

Jane Kirsten Krause-Schmidt

Kære Helmer Christiansen
Mange tak for dit svar, det hjælper mig videre.
mvh.
Jane Krause

Mvh.
Jane K. Krause