Font til gotisk håndskrift

Startet af Gitte Hovedskov, 08 Nov 2014 - 14:06

Forrige emne - Næste emne

Gitte Hovedskov

På forhånd undskyld, hvis jeg har valgt det forkerte forum til min forespørgsel.  ::)

For nogen tid siden var der en venlig sjæl herinde, der stillede en (hjemmelavet?) font til gotisk skrift til rådighed for andre brugere. Den havde jeg god nytte af, når jeg forsøgte at arbejde mig gennem gnidrede kirkebogstekster.

Desværre crashede min computer, og en del ting gik tabt, inklusive nævnte font.

Nu vil jeg gerne høre, om nogen kan nikke genkendende til at være 'den venlige sjæl', og om vedkommende evt. endnu engang vil stille denne nyttige font til rådighed?

På forhånd mange tak

Venlig hilsen

Gitte Hovedskov   :)

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Hovedskov

Hej Gitte

Tak for linket til den gamle tråd, som jeg har gennemlæst, og jeg kan nu se, at den venlige sjæl er Lars Erik Bryld. Desværre virker det gamle link ikke længere, så jeg vil prøve at se, om jeg evt. kan kontakte Lars Erik direkte.

Tak for hjælpen

Gitte   :)

Lars Erik Bryld

Ja, jeg skiftede topdomæne sidste år, men indtil for nyligt virkede både det gamle og det nye link - nu er mit gamle topdomæne imidlertid udløbet.

Jeg anede ikke, at der stadig var interesse for min gamle font, men her er et fungerende link:

http://www.bryld.dk/filer/manugot19.ttf

Gitte Hovedskov

Tak igen for hjælpen, Lars Erik, det er virkelig et supergodt lille værktøj.

Gitte   :D

Ole Henrik Madsen

Hej Gitte
Hvis du er ejer af en smartphone eller tablet, har det Norske pendant til vores statens arkiver udviklet en lille fin gotisk app, du kan hente appen hos "google play" eller Appels "app store" .
Med Venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Gitte Hovedskov

Hej Ole

Tak for tippet - jeg lever vist stadig i det 20. århundrede og har endnu ikke anskaffet mig en smartphone. Men der er jo grænser for, hvor længe man kan blive ved med at undgå det, så det kommer nok snart.  :P

Venlig hilsen

Gitte