Ane Petrea Andersen

Startet af Sanne Stengaard, 05 Nov 2014 - 17:47

Forrige emne - Næste emne

Sanne Stengaard

Hej!
Det ville glæde mig og andre i min slægt, hvis vi kunne finde noget om vores slægtning Ane Petrea Andersen som blev født 28.1.1889 i Ginnerup Sogn, Randers Amt, KB 1873 - 1891, Randers Amt, Ginnerup Sogn, opslag 90, blev gift d. 7.10.1910 med Johannes Kristian Andreas Hansen i København (oplysning der står ved sønnen Børgen Emil Hansens fødsel d. 25.2.0911 KB 1907 - 1916, Sions Sogn, Københavns Amt opslag 158. Her står også at familien boede på Standboulevarden 158).

Ane Petrea Andersen døde d.15.6.1914 og vi mener at hun døde af den spanske syge.

Er der nogen der kan hjælpe med hvor Ane Petrea og Johannes boede da de blev gift, om det er rigtigt at Ane Petrea døde af den spanske syge (Hvad der jo var mange der gjorde den gang) og hvor vi kan finde noget om Ane Petreas død?

Venlig hilsen
Sanne


Gitte Johansen

Uden at hænge mig alt for meget op på det, synes jeg, der står Basedow. (Basedowii)

Det er også lidt tidligt med den spanske syge.

Se

Rigshospitalet, 1913-1916, opslag 124, nr. 3 på siden.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

thorkild kanstrup jensen

#3
FT 1911 thorsgade 4 opslag 157 nr.7
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Gitte Johansen

København, Skt. Johannes, 1905-1912, opslag 246, nr. 167, borgerlig vielse.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Stengaard

Tak skal du have Gitte! Jeg havde været inde i Politiets Registerblade men det var på Ane Petrea og der fandt jeg ikke noget.
Venlig hilsen
Sanne

PS.: Jeg vil give dig ret i der står Mb.(Morbus) Basedow. Det er noget andet end den spanske syge.

Hvor er du dog bare hurtig!!! Tak for hjælpen.

Gitte Johansen

Det er heller ikke så nemt at finde hende, når hun står som født i Århus ;)

Jeg er desværre hurtig med al ting. Skal også helst lave 3 ting på en gang.

I morgen får jeg en endnu hurtigere internetforbindelse. Gad så vide, om jeg kan følge med!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com