Hvor findes vielser 1711, Ringsted kirke?? - Ikke fundet i AO

Startet af Anne Messmann, 04 Nov 2014 - 13:58

Forrige emne - Næste emne

Anne Messmann

Har ledt og ledt.
Fra pålidelig kilde har jeg fået oplyst om vielse ml. Capitain Palæmon Laurberg og Maria Dorothea Ditlevsdatter Falsted/Folsted 3. Paaskedag 1711 i Sct. Bendts kirke, Ringsted.

MEN vielser 1711 findes ikke i Ringsted, Ringsted, Sorø kirkebog 1645-1741 (kun vielser & trolovelser 1735-1741) - (har også kigget i Familysearch.org).

Kilden har opgivet et kirkebogsnr. (microkortnr.?) fra det gl. Landsarkivet for Sjælland til at være: 729B. Men det bliver jeg ikke klogere af...

Kan det tænkes, at ikke alle kirkebøger er indscannede? Eller er min kilde galt på den?

Håber på hjælp her!

Med venlig hilsen
Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

John Nielsen

Hej Anne

Nummeret ligger oppe i området med specielle menigheder, men der er ikke nogen mellem Russisk Ortodokse 725 og de Grønlandske der starter i 730.

Mikrokortene var navngivet med KB registraturen, så mit gæt er at 729B er en fejl.

Hilsen John Nielsen

Anne Messmann

Hej John,
Mange tak for dit svar
Men kunne det tænkes, at nummeret i stedet skulle være: 72B?? (min kilde er meget svagtseende, og kan have læst forkert i sine noter).

Ellers må jeg gå AO på klingen. Jeg mener ikke, at alt er skannet endnu.

Venligst, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

John Nielsen

Hej Anne

Scanningerne på AO er hentet fra mikrokortene, og så gamle KB har været online længe.
Jeg har kikket efter mulige forbytninger mellem tallene, uden held.

Har du ikke andre spor, såsom religion, nationalitet osv.

Det kunne muligvis være et nummer fra Familysearch eller et skifte.

Hilsen John Nielsen

Anne Messmann

Tak igen, John :).
Så er oplysningen måske fra et skifte.
Jeg må forsøge min kilde igen.

Venligst, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann