Leder efter Søren Johan Jensen's død

Startet af lis larsen, 05 Nov 2014 - 17:28

Forrige emne - Næste emne

lis larsen


Jeg leder efter Søren johan Jensens død.Han er født d. 16.9.1874 i Viborg Amt,Midde,lsum herredVendum sogn.KB 1864-1875 Opslag 41,barn nr 24.
Bliver gift Holbæk Amt,Vor Frue Kalundborg KB 1898-1918.opslag 3 bryllup 27.

Han bor undervejs flere steder.Silkeborg med kone nr 1,derefter i Viborg Amt Balle/Alderst lyst og sidst har jeg ham i FT 1930 Skanderborg-Silkeborg AAgade 20 B,opslag 83.Her bor han sammen med hans anden kone Ane Marie Frølund Jensen.De er blevet gift i 1926

hans tidligere Kone Marie Jensine Rudolphine Ferdinandine Andersen er han blevet skilt fra.Jeg har fundet hans første kones død her;
Jeg har lige fundet maries død.Den 30 juni 1925.Hun boede på Ewaldsvej 17 i Silkeborg.Hun og Søren var fraskilt.der står ikke noget om dødsårsgen.Hun er begravet på Ny kirkegaard i Silkeborg.

Jeg har via overlevering i familien fået at vide at Søren Johan skulle være død i 1955,men kan ikke finde ham.

Jeg har forsøgt at bruge ddd til at søge i,men kan ikke få den til at fungere efter de har lavet den om.

Vil være taknemmelig for et par spark i den rigtige retning
Lis















Lise Gorgone

Hej Lis,

Du kan skrive til Borgerservice (det koster 75,-Kr), så du kan få det at vide. Jeg har prøvet det mange gange efterhånden, der var kun en, de ikke fandt. Det hjælper, hvis du har en gammel adresse på ham.

De venligste hilsener
Lise Gorgone

Peter Bøjesen Jensen

Borgerservice kan næppe bruges i dette tilfælde, hvis han døde i 1955.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Gitte Johansen

Hej Lis


Han er i

Silkeborg, 1955-1961, opslag 7, nr. 121. Død 20. deceember 1955 på Aldersrostiftelsen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Han 2. kone Ane Marie er i

Silkeborg, 1946-1950, opslag 180, nr. 40.

Og så er han gift igen i 1948 i Brande.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

lis larsen

Tusinde tak Gitte Johansen-kan du røbe hvordan du fandt ham.Var det ved minituøst at kigge KB igennem eller brugte du ddd ? eller andet værktøj.
Og I så fald hvordan får du det til at virke.
Jeg har været væk fra slægtsforskning længe pga mine forældres sygdom,og har derfor ikke kunne få det nye ddd til at virke.

Vil derfor være taknemmelig for instruktion

Lis

Gitte Johansen

#6
Hej Lis

Jeg googlede hans navn, og så kom der en telefonbog frem fra 1951-1952, tror jeg nok, hvor han stod i
på adressen Ågade 20. Vejen hører under Silkeborg Sogn, og så kiggede jeg i 1955, som du jo nok regnede med, at han var død i det årstal.


Det tager en krig at få telefonbogen ned, derfor skrev jeg ikke noget om den.


Du kan jo ikke rigtig bruge DDD i så nye år, kun til 1930 og der er ikke så mange endnu, der er renskrevet.

Tilføjelse:

Det var en Skatte- og Adressebog, jeg fandt ham i.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

lis larsen

#7
Lidt underligt at der i kirkebøgerne ikke står om Søren Johans første ægteskab.I Vor Frue kirke,Kalundborg 6 November 1898.
Og godt nok var Marie jensine rudolphine ferdinandine død da han blev gift anden gang,men de var blevet skilt inden.Der står ikke noget om skilsmissen i kb heller.

Ligesom jeg heller ikke har nogen oplysninger om det andet bryllup med Ane Marie Frølund

John Damm Sørensen

Hej,

Jeg vedlægger kopi af vejviseren fra Silkeborg, som Gitte henviste til.
Se Aagade 20b.

Hilsen
John

[vedhæfting slettet af admin]