Marie Sophie Lind død d.28.-8.-1831 Sønder Dalby Sogn

Startet af Peter Bendtsen, 10 Nov 2014 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

Peter Bendtsen

I et skifte efter Marie Sophie Lind, som dør i Sønder Dalby Sogn i 1831. Skiftet er på AO Stevns- Fakse Herred 1929-1942 ops. 329 står der at der er en datter Trine, så er jeg ikke sikker på efternavnet om der skal stå Dreier har svært ved at læse det, men  hun er i København i 1831, denne datter har jeg aldrig vist fandtes, har ikke fundet hende født, de andre børn er født fra 1789 og til1799 i Bringstrup Sogn Sorø Amt, den sidste Andreas er født i 1807 i Sct.Mikkel Sogn i Slagelse, måske Trine også er født i Slagelse ?Jeg ville meget gerne finde Trine i København, håber der er en der kan hjælpe Mvh.Peter

Inge Hedal

Hej
I skiftet står der:
en Datter Trine tiener i Kjøbenhavn – hvem hos ved han ikke –

Derefter følger en (senere?) tilføjelse, der begynder med Utilstrækkelig .....  Resten kan jeg desværre ikke tyde.
Mvh. Inge


Jette Nielsen

#2
Hej

Kan det være hende:

Cathrine /Thomasdatter/
christening:   10 September 1780
Dalby Kirke, Præstø Amt, Danmark  
christening:   10 September 1780
Dalby Kirke, Præstø Amt, Danmark  

Forældre:
Thomas /Ingvorsen/
birth:   24 January 1751
Tureby, Tureby Sogn,Fakse Herred, Præstø Amt.  
burial:   27 June 1811
Sønder Dalby Kirke, Fakse Herred,Præstø Amt, Danmark  
Anna Sophie Nielsdatter /Lind/

mvh
Jette Nielsen

Ellen Marie Kaae

Det kunne måske også være hende her:


København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Borgergade 131,Baghuset 2.Bagsahl, 11, FT-1834, C5734

Søren Larsen 43 Gift  Arbeidsmand 
Catrine Thomassen 30 Gift  hans Kone 
Lauritz Christian Larsen 4 Ugift  deres Barn 
Caroline Christine Larsen 2 Ugift  deres Barn


København, København (Staden), Rosenborg Kvarter, Springgaden i Huset No 25, anden Bagsal, 139, FT-1840, C5186

Søren Larsen 47 Gift  Vognmandskarl 
Trine Thomsen 37 Gift  hans Kone 
Lauritz Christian 10 Ugift  deres Barn 
Caroline Christine 8 Ugift  deres Barn 
Andreas 1 Ugift  deres Barn

Jeg kan ikke finde dem på Sjælland i 1845 eller senere,
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Peter Bendtsen

Hej Jeg tror ikke at det er Cathrine fra Sønder Dalby. Men det kan godt være Trine Thomsen fra Springgaden i Kbh.jeg kan se at der er en søn Andreas, Trine har en bror som hedder Andreas.
Trine skulle så være født i ca.1803-1804, broderen Andreas er født 1807 Sct.Mikkel Sogn Slagelse så mon ikke at trine skal findes der, Jeg har ikke fundet hende, da hendes mor dør i 1831 er Trine jo i Kbh.så det passer fint med at hun er der i 1834 og i 1840. Mvh.Peter

Peter Bendtsen

Jeg tror meget på at det er Trine Thomsen som er gift med Søren Larsen, er den som jeg søger, har prøvet at finde deres søn Andreas født i 1839, jeg mener at Springgaden 25 hvor de er i FT 1840 hører under Trinitatis Sogn, jeg syntes ikke at finde ham der, det kunne jo være at der var gode oplysninger der kunne bekræfte at det var den rigtige familie.
Men hvor mon denne Familie bliver af efter 1840 ? Mvh. Peter