Myheritage -

Startet af Hanne Bakke, 29 Okt 2014 - 16:45

Forrige emne - Næste emne

Hanne Bakke

Hej

er der andre som bruger Myheritage, som har problemer med at arbejde med den.
Med det mener jeg at den fryser billedet når man bevæger sig rundt, og pludselig
svare Myheritage ikke og man får besked på at gendanne billedet.
Sådan kan man altså ikke arbejde med programmet..... SÅ tager det for lang tid og
navigere rundt...
Og Nej jeg har ikke ellers problemer med computeren....

mvh Hanne ???

Inger Huus

hej
det problem har jeg også sommetider ,men så lukker jeg programmet ,og begynder forfra .

hilsen Inger Huus

Flemming Willum Petersen

Det problem havde jeg også dengang jeg brugte det.
Et af (mange) problemer med MyHeritage er, at når træet bliver for stort (når et vis antal personer) bliver det så tungt for både din internetforbindelse og computer at trække, at det kan fryse som du beskriver, eller i bedste fald hakke, hvis du ikke lige har det bedste af det bedste udstyr.

Jeg ville klart overveje et andet slægtsforskningsprogram til at installere på selve computeren og som dermed også kan bruges hvis internettet er nede... der findes mange gode programmer derude som også tilbyder mulighed for at inkludere langt flere oplysninger end MyHeritage og som er langt mere brugervenlige.

Se denne liste: https://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer
og så er det bare at finde et der passer til dit temperament.

For den grundige kildetro slægtsforsker der gerne vil registrere ALTING kan jeg anbefale Heredis!
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Hanne Bakke

Det sker ganske pludseligt at programmet fryser og hakker.

Se udfra det du nævner med forskellige slægtsprogrammer,
så har jeg sideløbende Brothers keeper som taster ind i, men det er ikke matchbaserede
som Myheritage, og køre jo ikke på nettet.

Men måske som du nævner, skulle man overveje at finde et andet program end Myheritage.

TAk for de gode fif, Flemming... ;)

Flemming Willum Petersen

Du kan jo overveje - hvis matchene er meget vigtige for dig - at indtaste alle dine oplysninger i Brothers Keeper og fx en gang om måneden uploade en opdateret gedcom-fil til MyHeritage, for at se om der skulle være nye matches.

Altså at udelukkende bruge MyHeritage for at finde matches, men ikke indtaste noget i det eller bruge det som sådan.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Leif Sommerdal

Er det onlinedelen - eller FTB - du får problemerne i.

Jeg bruger selv begge dele - og har aldrig oplevet frysning
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hanne Bakke

Det er hele Myheritage, når man f.eks. skal skrive oplysninger ind, så pludselig "fryser" den billedet.
Og i det hele taget når der arbejdes i programmet....
FTB????? den må jeg vist lige have oversat.

Jeg har haft fat i Myheritage, og de foreslår en sletning af Browser, for alt cookies o.s.v. = det har
heller ikke hjulpet....

Hanne

Leif Sommerdal

FTB er MyHeritages PC program (altså ikke browser-baseret).
Du kan finde det her: http://www.myheritage.dk/family-tree-builder

Med det har du mulighed for at arbejde offline - og samtidig kan såvel online som offline delen synkronisere med hinanden, hvis man ønsker det. Det fungerer helt perfekt.

Samtidig kan man med FTB se matches og lave sammenfletninger mellem matches - en rigtig fin feature.

Har du forsøgt at Køre MyHeritage med en alternativ browser for at se om det skulle være browserafhængigt?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hanne Bakke

Nej Jeg har ikke prøvet med en alternativ browser, men jeg vil kigge nærmere på det.

tak for hjælpen til alle jer....

Hanne

:)

Ole Kaare

Med dette indlæg skyder jeg ikke specifikt på nogen, men føler behov for at tilføje, at det ofte er det mest bekvemme for brugere af et specifikt program at skyde skylden på programmet, når umiddelbart uforklarlige problemer opstår, som eksempelvis med MyHeritage, der er et af verdens mest udbredte slægtsforskningsprogrammer.
Det ville det næppe være, såfremt årsagen skyldtes en fejl i selve programkernen. I næsten alle tilfælde, hvor der opstår vanskeligheder med en eller anden software, viser det sig som regel at være computeren eller personen ved samme computer, der er årsagen til det opståede problem.
Skrevet i min bedste mening uden noget ønske om at provokere eller støde nogen her i dette fremragende forum.