Døssing / Doessing -slægte

Startet af Lise Østerberg Bahr, 30 Okt 2014 - 12:15

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg søger info omkring Døssing slægten , hvor stammer den fra og indgifte og nyttige links ( hjemmesider) på forhånd tak.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Leif Thor Olsen

Hej.

Du spørger og spørger - hvis du var medlem, ville jeg overveje at prøve at hjælpe dig.

Mvh. Leif

Lise Østerberg Bahr

#2
Hej Leif


Der er da masser af informationsudveksling (ping/pong)mellem alle brugere af dette forum  ??? (og som medlem er det ikke sikkert man får adgang til meget mere viden - eller benytter andre af de muligheder der måtte være). Jeg har f.eks. ikke anet hvad jeg skulle gøre med al den viden - før jeg kom til problemet.

jeg har ikke min mailadr. rude oplyst mere,  eller hvordan jeg nu skal forklare det, netop for at i andre kan bruge de oplysninger der ligger tilgængelig for mig, så jeg kan komme videre, og de/I kan komme videre også, og inden da, kan jeg jo heller ikke besvare alle de  private mails jeg har fra folk, der netop har set mine spm.

Mine spm. er en stor indgangsvinkel til andre slægtsforskere., så jeg evt. kan få styr på de utallige meget gamle, mange brikker jeg allerede har - haft gennem tiden.


Med venlig hilsen
Lise

Lise Østerberg Bahr

#3
....

er meget glad for al den hjælp og vejledning jeg gennem tiden har modtaget af rare mennesker her fra forum. Tak igen.

Det tager lang tid at få sat styr på gamle og somme tiden ulæselige papirer.

Måske mener du jeg i stedet skal benytte brugernes egne efterlysningssider på Brothers Keepers.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Jens Døssing

hej Lise

Jeg tror alle Døssing slægter har boet i Døssing BYe, Levring sogn, eller har arbejdet samme sted.
Døssing Bye (Døssinggaarde) bestod af 4 gårde, de øvrige gårde hører ikke med.

I de fleste Døssing slægter er der indgifte fra Kartoffeltyskerne.

Du kan se en oversigt over Døssinggårde på min hjemmeside, www.doessing.eu , der findes også en meget stor del af alle efterkommere fra Døssing Bye.

mvh. Jens
Jens Døssing
www.doessing.eu