Notering af dokumentation - for sikring af rette herkomst for personer

Startet af Christian Konstmann Autzen, 23 Okt 2014 - 16:21

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

På internettet florerer det med oplysninger om personer og hele slægtslister - men uden dokumentation om rette herkomst hhv. hvor oplysningerne stammer fra. Vi er således udsat for et nærmest bombardement om personer, som vi ikke ved, om er rette person.

Ikke bare nu er det et problem for mange, men det vil næppe blive mindre med årene - nok snarere tværtimod med de mange, som vel dagligt lægger nye slægtstavler ud på nettet hhv. bruger slægtsprogrammer på nettet, og hvor så de enkelte oplysninger straks er tilgængelige via googling.

Da intet jo ændrer sig "over nat", så foreslår jeg - som i en løbende belærende proces - at der her i Forum altid skrives den (grund-)dokumentation, som er set i forbindelse med oplysning om personer, f.eks.:

* Kirkebogsopslagsnummeret
* Skifter - hvor det er set inkl. eventuel sidenummer
* Bogens titel og hvem den er skrevet af inkl. sidenummer
o.s.v.

Heldigvis er der allerede i dag flere og flere som bruger dette - men hvis det virkelig skal slå igennem, bør vi nok prøve at gøre det "obligatorisk" her i Forum.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.