Anders Andersen f.1830 næsbyhoved broby

Startet af Stine M, 13 Okt 2014 - 11:19

Forrige emne - Næste emne

Stine M

Min tip oldefar bliver gift for anden gang i 1868 29 feb med Maren Hansen.  Han er født i 10 feb 1830 næsbyhoved broby.

Da der står andet ægteskab er jeg selvfølgelig nysgerrig på hans første ægteskab også og om han fik børn.  Jeg har kigget vielser igennem i kirkebogen fra næsbyhoved broby 1840-1891, men finder ikke rigtig noget andet end i opslaget 18 nr. 6 i 1865 hvor der er en Anders Andersen 35år (hvilket passer meget godt) som bliver viet.  Synes bare ikke de resterende navne passer. så jeg er meget i tvivl.

Et andet spørgsmål:
Jeg har fået at vide at min tip olde Anders Andersen var krigsfange i Tyskland under 1864 (som så mange andre), fik senere hen en tapperhedsmedalje.  Er der noget register online hvor jeg kan søge på soldater under den tid, så jeg kan finde ud af hvilken enhed mv. han hørte til?

Inge Hedal

Hej
Se AO Odense, Næsbyhoved Broby 1840-1892 (ny), opslag 90: Bodil Marie Jørgensen og Anne Catrine Andersen.
Mvh. Inge

Stine M

Citat fra: Inge Hedal [8569] Dato 13 Okt 2014 - 11:45
Hej
Se AO Odense, Næsbyhoved Broby 1840-1892 (ny), opslag 90: Bodil Marie Jørgensen og Anne Catrine Andersen.
Mvh. Inge

Tak for den info!


Har jeg læst rigtigt at det er kone og datter til Anders?

Inge Hedal

Ja, Bodil er hans første kone og Anne Catrine er deres datter, 4 måneder gammel.
Mvh. Inge

Ole Dorch

Du kan læse i kb, at vaccinationsoplysningerne er de samme både for den Anders Andersen, som fødes 1830 og den Anders Andersen som vies med Bodil Marie Jørgensen, nemlig: "6 aug 1831 af Guldbrand".

Også den Anders Andersen som vies med Maren Hansen i 1868 har disse oplysninger vedr. vaccinationen, så det er den samme person ;)

mvh.
ole Fabricius Dorch

Stine M

Citat fra: ole dorch [1267] Dato 13 Okt 2014 - 12:07
Du kan læse i kb, at vaccinationsoplysningerne er de samme både for den Anders Andersen, som fødes 1830 og den Anders Andersen som vies med Bodil Marie Jørgensen, nemlig: "6 aug 1831 af Guldbrand".

Også den Anders Andersen som vies med Maren Hansen i 1868 har disse oplysninger vedr. vaccinationen, så det er den samme person ;)

mvh.
ole Fabricius Dorch

Mange tak for det, vidste ikke at man kunne dobbelt tjekke det på den måde :) god information! tak!