DR nye serie om krigen 1864

Startet af Niels Ole Dahl, 12 Okt 2014 - 14:09

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Dahl

Husk det nu alle der er interesseret i krigen 1864, serien starter i aften.

http://www.dr.dk/Diverse/Drama/1864/index.htm
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Anne Marie Holck

Jeg håber da, at det bliver bedre end det, vi har set i aften.... >:(

Eva Morfiadakis

Jag hoppas det också. Det var jobbigt med hoppen mellan dåtid och nutid. Jag förstår ju varför detta upplägg.

Eva M
Eva M

dorte frandsen

Gab :o!

Hvordan kan man lave noget, der er så kedeligt og ligegyldigt, når man har så meget godt materiale at gå ud fra?

En ting er, at serien ikke er historisk korrekt; det er enhver kunstners ret, at lave sin egen udlægning af begivenhederne!
Men serien er ufatteligt ligegyldig og dræbende kedsommelig!

DR har spildt en frygtelig masse penge!
Gudskelov kan jeg vælge ikke at spilde mit mit liv på at se mere af det!

Dorte

Christian Konstmann Autzen

Først: Jeg har ikke set udsendelsen/udsendelserne.

Dernæst: Tysk TV har en (satellit-) TV-Station "Phoenix", som sender utroligt mange historiske udsendelser, og med mange genudsendelser (tak for det), og det har i hvert fald for mig betydet, at jeg har lært meget om Europa's historie.

Nogle programmer kan selvfølgelig være lidt kedelige, men sådan er historien vel også, og vi er vel efterhånden blevet opflasket med mange spændende film og serier, hvor der hvert 10. minut skal ske et eller andet for at holde seerens interesse. Og det kan måske være sådan, at 1864 i perioder kan mangle sådanne spændingsmomenter.

Men som sagt - jeg har ikke set 1864-serien.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

dorte frandsen

Hvis du gerne vil lære noget om Europas historie, så anbefaler jeg, at du bruger din tid på noget andet end Ole Bornedals serie!

Jeg havde bestemt ikke nogen forventninger om, at se en action-film!
Men jeg havde heller ikke forventet, at jeg nærmest skulle finde serien pinligt ligegyldig, og personerne mere eller mindre utroværdige.

De skulle have ladet Rowan Atkinson lave serien! Så havde det i det mindste været sjovt ::)

Dorte