Christianes Christensd. død, født 1791 i Haraldsted, Sorø amt, Ringsted herred.

Startet af Karen Marie Nielsen, 09 Okt 2014 - 15:51

Forrige emne - Næste emne

Karen Marie Nielsen

Hej.
Jeg søger hjælp til at finde Christianes Christensdatters død, døbt 5 juni 1791 i Haraldsted kirke, hun blev gift den 12 septermber 1823 med Peder Hansen i Haraldsted kirke, Sorø amt, Ringsted herred.
Peder Hansen døde 8 februar 1863, begravet Haraldsted kirke, gift aftægtsmand i Skee.
Har set efter i kirkebøger i Haraldsted fra 1822 og frem til 1891. Da jeg ikke fandt hende efter 1863 gik jeg tilbage til 1822, da blev deres søn født som uægte barn af Christiane og fader Peder.
Peder kunne jo være blevet gift igen.

Venlig hilsen
Karen Marie


Inge Hedal

Hej
De bor ikke i Haraldsted sogn, men i Valsølille:
Sorø, Ringsted, Valsølille, Svalmstrup Bye, Tegldamshuset, 12, FT-1834, C4937
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Hansen   36   Gift      Arbeidsmand   
Christiane Christensen   43   Gift      hans Kone   
Hans Pedersen   12   Ugift      deres Børn   
Niels Pedersen   9   Ugift      deres Børn   
Jens Pedersen   6   Ugift      deres Børn   
Maren Hansen   68   Enke      Opholdes af Huusfaderen Hendes Søn   

Sorø, Ringsted, Valsølille, Skjoldenæsholm, et Huus, 38 F1, FT-1845, C2484
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Hansen   48   Gift      Ladekarl   Haraldsted Sogn, Sorø Amt
Christiane Christensen   54   Gift      Hans Kone   Haraldsted Sogn, Sorø Amt
Maren Hansdatter   79   Enke      Hans Moder. Aftægt   Haraldsted Sogn, Sorø Amt

Sorø, Ringsted, Valsølille, Valsølille Skoledistrikt, Hoppeold, Et Hus, 97 - F1, FT-1860, D5744
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Hansen   63   Gift   Tjenestemand      Haraldsted Sogn, Sorø Amt
Christiane Christensen   69   Gift   Hans Kone      Haraldsted Sogn, Sorø Amt
Mvh. Inge


Inge Hedal

Tjenestemand i Tegldamshuset død i Valsølille sogn 27. januar 1867, AO 1852-1892, opslag 201 nederst.
Hans skifte ses på AO Sorø amt, Herredsfoged, Ringsted herred, 1864-1871 opslag 158. Hans enke, Christiane Christensen, kommer til at sidde i uskiftet bo.
Deres børn er: Hans Pedersen, husmand i Soderup, Niels Pedersen, arbejdsmand i København, og Jens Pedersen, husmand i Nørre Hvalsø.
Mvh. Inge

Karen Marie Nielsen

Hej Inge.
Tak for din hjælp, jeg har været i det forkerte sogn, er meget glad for at komme i det rigtige sogn. Jeg har altså en forkert peders død det ændre jeg.
Venligst
Karen Marie