Anna Marie Jensine Hansen

Startet af Gunner Funk, 10 Okt 2014 - 15:14

Forrige emne - Næste emne

Gunner Funk


Er der nogen der kan hjælpe??

Jeg har forgæves søgt efter en pige ved navn Anna Marie Jensine Hansen.Hun er født ca. 1871-72 måske på Fyn??
Hun får en datter i Kerteminde d. 20 mar. 1894, og hun er døbt Olga Dagmar Hansen. I kirkebogen fremgår det ikke, hvor moderen kommer fra, men det fremgår, at der er en udlagt far til barnet.
Jeg håber, der er nogen der kan hjælpe mig med at løse denne gåde.  ???

Mvh. medlem Gunner Funk

Jørgen Bue Lond

#1
Hej Gunner,

Se disse:

Odense, Odense, Odense Købstad, Oluf Bagers Gade, , 99, FT-1901, C1149
Anders Larsen 22. Juni 1869  Gift Husfader Væver Stenløse, Odense Amt  
Anna Marie Jensine Larsen 23. December 1872  Gift Husmoder  Allested Sogn, Odense Amt  
Anna Kirstine Andrea Larsen 6. August 1895  Ugift Barn  Odense  
Jenny Hermandine Sophie Larsen 18. Maj 1900  Ugift Barn  Odense  
Marie Steffensen 15. April 1874  Ugift Tjenestetyende  Odense  

KB Allested, Sallinge, Svendborg 1848-1892 Ny opslag 105
Nr. 12 23/12/1872
Anna Marie Jensine Hansen
16/2-1873
Forældre:
Ugift Fruentimmer Kirstine Hansen i Radby og
udlagt Barnefader Christian Jensen paa Dømmestrup

Hilsen Jørgen

Jørgen Bue Lond

En lille tilføjelse:

Moderen Hedder Anne Kirstine Hansen

Hilsen Jørgen

Gunner Funk


Hej Jørgen
Undskyld mit sene svar og tak for din hjælp.

Jeg har været inde i KB og her set, at hende, du har fundet, er Døbt Jensen d. 16-2-1873.

Min eftersøgte hedder Anna Marie Jensine Hansen. Det navn står i KB, da hun føder sin datter Olga Dagmar Hansen. Det fremgår også, at den udlagte Barnefader hedder Peder Olsen.

Jeg syntes, at det, du har fundet, var et rigtig godt bud, men desværre ikke den jeg søger. Jeg ville være glad, hvis du kunne finde andre gode bud.

Mvh. Gunner Funk

Jørgen Bue Lond

Hej Gunner,

Du har ret.
Den ene hedder Hansen, den anden Jensen. Det overså jeg, måske fordi den enlige moder hed Hansen.
Jeg ser nu også, at den ene hedder Anna, den anden også Anna i FT, men Anne i KB.

Men alligevel er det ikke udelukket, at det drejer sig om den samme person.
Hende i FT fra Odense hedder også Anna Marie Jensine, men har sikkert giftet sig til Larsen, det navn hendes mand har.
Olgas mormor hedder Hansen, så det navn kan datteren have brugt, eventuelt fået tilladelse til at bruge. Normalt ville det sidste dog være noteret i KB.

Jeg synes det er lidt mærkeligt, at to personer født næsten samtidigt på Fyn skulle have samme tre fornavne.

(I øvrigt er Olgas fødsel også noteret i KB i faderens sogn, Viby, Odense amt, dog uden barnets navn.)

Hvor mon Olga Dagmar blev af? Jeg har søgt efter hende på DDD, uden at finde hende.

Jeg tror ikke jeg har flere ideer til, hvordan man skal finde Olgas mor. Jeg har prøvet lidt af hvert.
Måske er der nogen andre, der kan bidrage.


Hilsen Jørgen

Gunner Funk


Hej igen Jørgen

Tak for din hjælp. Jeg må prøve at arbejde videre med den for mig lidt speget sag. Det kan være, at der er andre her på tråden, der kan hjælpe.

Mvh Gunner Funk