Anton Frederik Christiansens død

Startet af Karen Skaarup Valberg, 29 Sep 2014 - 23:53

Forrige emne - Næste emne

Karen Skaarup Valberg

 AFC blev født den 17. sept. 1863 i Arløse, Førslev sogn, Øster Flakkebjerg herred, Sorø amt (opsl. 39,16). Han blev gift 28. april 1899 i Kirkerup kirke, Kirkerup sogn, Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt (opsl. 183,3) med Petra Bolette Karoline Jakobsen. Ved Petras død 24. dec. 1950 (i Kbh. amt, Filip Sogn, Sokkelund herred, opsl. 174,66) står der anført i kirkebogen "Ægtefællen forgæves eftersøgt. Tilføjet ved konferering 1993". Sidste gang jeg kan finde hans navn er ved den ene af sønnernes bryllup i 1935. Sønnerne hed Jens Peter Harald Christiansen og Christian Martin Ove Christiansen. Der var også en datter: Kirsten Ingeborg Kathrine Christiansen. AFC havde tre brødre: Severin Abraham, Anders Peter og Martin Conrad Christiansen.

Med venlig hilsen
Karen Valberg

Bjarne Nielsen

Ved besøg på Rigsarkivet kan du med særlig tilladelse se Folketælling fra den 5. november 1950. Adressen må fremgå af dødsfaldet den 24. dec. 1950 fra Filip sogn.

Dette var bare en lille brik.

MVH
Bjarne Nielsen

Karen Skaarup Valberg

Er ikke helt sikker på hvad du mener... Jeg véd jo godt, hvor Petra boede, nemlig Siciliensgade 2 på Amager, men hendes mand har aldrig boet der. Vil det være muligt af folketællingen at se, HVOR hun er flyttet fra og HVORNÅR?
Mvh Karen Valberg

Bjarne Nielsen

Hej Karen

Nu har jeg set i kirkebogen vedr. Petra Bolettes død 24/12 1950

2 oplysninger

1) adressen, ganske rigtigt Siciliensgade 2

2) Hun er anført som enke ? ?

I Folketællingen 1950 må hun være anført som enke- skilt eller separeret samt måske oplysninger om, hvornår hun har boet på adressen eller hvorfra hun kom.

Der yderligere en mulighed. Henvendelse til Rigsarkivet for kopi af skifteretsprotokol. Hvis hun er enke er hun sidst afdøde. I Protokollen må der være anført arvinger, navn på den person der har fået udleveret boet samt måske oplysninger om ægtemanden.

Du kan henvende dig personligt, eller anmode om at få tilsendt kopi af protokollen. Dette sidste koster lidt penge. Du kan sende en mail på mailbox@sa.dk

Håber at have hjulpet dig lidt på vej, men en lidt mystisk situation.

MVH
Bjarne Nielsen

Karen Skaarup Valberg

Tusind tak, nu har jeg noget at gå videre med.

Mvh
Karen Valberg