Hvor er Hermandine Birgitte Christine Schultz født?

Startet af Gitte Lund, 15 Feb 2011 - 22:07

Forrige emne - Næste emne

Gitte Lund

Hej
Kan nogen mon hjælpe med at finde fødested for Hermandine og måske også vielse for hendes forældre?

Min farfars forældre er:
Hermandine Birgitte Christine Schultz. Hermandine blev gift med Hans Christian Thomsen i Haderslev 1890 opslag 245.
Der står, at hun er født 14. oktober 1866, døbt 20. januar 1867 og konfirmeret 3. oktober 1880, men ikke hvor. Om anførte forældre har jeg fundet, at moderen Johanne Christiane Nasser er født i Haderslev 12.2. 1833 opslag 140 og faderen Jakob Guldbeck Schultz er født 2. juli 1829 i Assens opslag 9.

Hermandines søster Caroline Johanne Schultz blev født i Assens opslag 246 29.11.1856. Og hun er efterfølgende viet i Vor Frue, Odense 31.12.1884.

Så jeg mangler egentlig fødested for Hermandine samt vielse for hendes forældre  Johanne Christiane Nasser og Jacob Guldbech (Guldbeck) Schultz.

Mine ideer er udtømte, men jeg kan jo have overset noget vigtigt.

Jeg har fundet deres børn født i Haderslev og derefter flyttede de til Kolding, hvor de døde.

Venlig hilsen
Gitte Lund




Frank Green

#1
Hej Gitte

Haderslev Vor Frue 1860-1870 opslag 332
og vielsen
samme sogn 1831-1855 opslag 654

MVH
Frank

Gitte Lund

Hej Frank

Mange tak. Det var da utrolig hurtigt. Det var så Hermandines fødsel.

Mon nogen kigger efter vielsen for hende forældre, ellers må jeg lave et nyt indlæg, men det vil jo være sandsynligt så, at de er viet i Haderslev, så jeg kigger også selv derefter.

Hilsen Gitte

Frank Green

Har redigeret min forrige besked.
Der har du vielsen.
Mvh
Frank

Gitte Lund

Hej Frank
Jeg skyndte mig ellers og fandt den også. Mange tak for hjælpen.

Hilsen Gitte

Gitte Lund

Citat fra: Gitte Lund Dato 15 Feb 2011 - 22:07
Hej
Kan nogen mon hjælpe med at finde fødested for Hermandine og måske også vielse for hendes forældre?

Min farfars forældre er:
Hermandine Birgitte Christine Schultz. Hermandine blev gift med Hans Christian Thomsen i Haderslev 1890 opslag 245.
Der står, at hun er født 14. oktober 1866, døbt 20. januar 1867 og konfirmeret 3. oktober 1880, men ikke hvor. Om anførte forældre har jeg fundet, at moderen Johanne Christiane Nasser er født i Haderslev 12.2. 1833 opslag 140 og faderen Jakob Guldbeck Schultz er født 2. juli 1829 i Assens opslag 9.

Hermandines søster Caroline Johanne Schultz blev født i Assens opslag 246 29.11.1856. Og hun er efterfølgende viet i Vor Frue, Odense 31.12.1884.

Så jeg mangler egentlig fødested for Hermandine samt vielse for hendes forældre  Johanne Christiane Nasser og Jacob Guldbech (Guldbeck) Schultz.

Mine ideer er udtømte, men jeg kan jo have overset noget vigtigt.

Jeg har fundet deres børn født i Haderslev og derefter flyttede de til Kolding, hvor de døde.

Venlig hilsen
Gitte Lund