S.C.Christensen, Moroni, Utah U.S.A hvor var han født ca 1820-45 ??

Startet af Jytte Dalum Nielsen, 21 Sep 2014 - 20:07

Forrige emne - Næste emne

Jytte Dalum Nielsen

Vi har et foto som har et stempel fra Moroni.  Utah, Han er far ? til min farmor. født 1976 i Haverslev i Aalborg amt. Han skulle efter sigende være mormonpræst. ???
Mon nogen har oplysninger, som kan hjælpe mig ??. Har ledt på udvandrearkivet i Aalborg, men uden
held.
Påforhånd tak  MHH Jytte 9628

Erling Agesen

Jytte,

Er du nu helt sikker på, at din farmor er født i 1976 !!!

Prøv at give flere detaljer.

Hvad er din farmors navn, hvor og hvornår er hun født ?
-  kirkebogen føre til flere oplysninger om forældrene.

Hvad står initialerne S. C. for ?

Hvilket år er fotoet fra ?

Erling
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Jytte Dalum Nielsen

Tak til Erling for henvendelsen.
Kirstine Dorthea Kristensen er f. 26nov 1876 i Haverslev, Aalborg amt . ModerenKirsten Marie Christensen f.1jan 1847 Ravnkilde , Aalborg amt. I jordmoderprotokollen er faderen ikke nævnt.
På udvandrearkivet i Aalborg kunne de ikke hjælpe men gjorde opmærksom på, at Moroni er Mormonernes hellig e sted i Utah.
Hvad S.C. står for vides ikke, da det er et stempel på bagsiden af fotoet, der er taget i Hobro
Håber andre kender til denne persom.
MVH  Jytte 9628

Eva Morfiadakis

Eva M

Erling Agesen

Jytte,

Ja, 1876 var bedre.
I kirkebogen står også, at faderen ikke er anmeldt - her kan du ikke komme videre.

Hvis do googler "Moroni, Utah" ser du, at det er en lille by, ca. 1200 indbyggere, i Sanpete County, Utah,
omkring 100 km. syd for Salt Lake City.

S. C. Sørensen er nok ikke det "letteste" navn at lede efter i de amerikanske databaser;
men prøv f. eks. at lede på https://familysearch.org/ - Search, Records, efter S. C. Sørensen/Sorensen,
Moroni, Utah. Er du heldig finder du ham i en census 1880, 1900, og derefter, med alder og måske indvandringsår.

Prøv evt. også www.Findagrave.com

God jagt.

Erling
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Kim Melchior

Hej,

Jeg har checket listen over danske mormoner der emigrerede mellem 1867 og 1881 for at se om der var nogen der hed S C Christensen.

Jeg fandt kun denne her gruppe

               Carl W. Christensen                  20                                       Aalborg
              Soren Chr. Christensen              9                                       Norex 
              Ane Christine Christensen            4                                       Norex 
    [Aalborg Conf. 13 Sep 1877 on "Wisconsin", Emig.S.M.- film 025696]

Og han er ikke gammel nok til at vaere far til et barn fodt i 1876.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Jytte Dalum Nielsen

Tak til Kim Melchior.
Jeg har fundet en Søren Christian Christensen  f 2jun 1827 i Glimsholt Bye , Hjørring A
Har er død 11 jun 1913 i Mt. Pleasant, Sanpete . Utah
Han får en søn Carl Christian Christensen 7 mar 1871 i Tversted.
Hvornår Søren tager til Utah har jeg ikke kunnet finde ud af.
Han er en mulighed.??
Desuden en Søren Christensen f, 1nov 1844 i Vognsild, død 6nov1880., men hvornår er de taget til Utah ???
Mange hilsener fra  Jytte 9628