Findes sogneembedets papirer fra 1807 stadig?

Startet af Birthe Hollingbery, 10 Sep 2014 - 13:07

Forrige emne - Næste emne

Birthe Hollingbery

Det drejer sig om trolovelsen mellem Peder Nielsen og Marie Larsdatter i 1807

Københavns amt, Sokkelund herred
Frederiksberg KB 1797 - 1813
opslag 125

Der står bl.a.:"...Forloverne, hvis skriftlige Beviis giemmes iblandt Embedets Papirer, er.....".

Jeg ville meget gerne finde ud af, hvad der står for på den måde at finde ud af, hvor de to unge mennesker kom fra. Måske kan man være så heldig, at disse papirer stadig findes; men i givet fald hvor skal jeg lede?

Venlig hilsen

Birthe Hollingbery


Birthe Hollingbery

Hej Lis.

Rigtig mange tak for linket.

Det virker som det helt rigtige sted at søge. Endnu engang imponerer du med din tilgang til arkiverne. Jeg famler mig rundt.

Venlig hilsen
Birthe

Lis B. Jensen

Hej Birthe

Jeg søgte egentlig bare på Frederiksberg Sogn - og jeg ved at Præsten sandsynligvis har ført embedsbog også kaldet Liber Daticus. Ved at søge på Frederiksberg Sogn fandt jeg så det viste

Der findes for nogle sogne på Familysearch i arkivalier mange spændende ting - men det var ikke tilfældet for Frederiksberg.

Tak for ros
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Birthe Hollingbery

Hej Lis.

Ja, når man ved det, er det enkelt, og så kan jeg da godt sparke mig selv, at jeg ikke tænkte så enkelt; men det er så forskellen - blandt andet - mellem dygtige slægtsforskere som dig, og så fumlere som mig.

Du har fortjent den ros.

Venlig hilsen
Birthe

Birthe Hollingbery

Hej Lis - og andre interesserede.

Jeg har i dag været på Rigsarkivet for at kigge blandt de bevarede dokumenter fra Frederiksberg sogn.

Desværre fandt jeg ikke det ønskede dokument - det var måske også for meget at håbe på; men ret besynderligt fandtes en del dokumenter vedrørende Hvidovre sogn, mest optegnelser af fødte og døde mandkøn til brug for lægdsrullerne.

Der var også mange dokumenter fra omkring 1840 - 1860 omhandlende alle mulige kirkelige handlinger i Frederiksberg Kirke, samt forsøg på forlig i skilsmissesager. Så det er en blandet landhandel.

Venlig hilsen

Birthe Hollingbery