mine 6xtipoldeforældre Povel Andersøn og Zidtze Olesens 3 døtre Anne Ølstykke

Startet af Kjeld Allan Larsen, 11 Sep 2014 - 00:09

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

blandt mine 6 x tipoldeforældre Povel Andersøns og Zidtze Olesdatters 13 børn fik tre af dem navnet Anne, som alle ser ud til kun at opnå et kort liv
jeg kan ikke finde den første Annes begravelse og ved mit bud på den anden Annes begravelse i 1729 står en anden hustrus navn, nemlig Andrea Jensen
men min frugtbare 6 x tipoldemor døde først i 1737, så enten må Andrea jensen være et fejlagtig navn, eller også har jeg fundet en forkert begravelse?
måske kan jeg få hjælp tiil opklaring af problemerne?

mvh
Kjeld

Datteren Anne Povelsdatters dåb
Kirkebog Ølstykke, Frederiksborg amt, 1685-1734, Ny udgave
Opslag 135, Døbte 1724 No 1
Dnica 4ta post Epiph (dvs. den 30. januar): er Anne, Povel Andersøns Datter af Svedstrup blefven døbt; Maria Madtz Nielses bar hende;
Faddere: Jens Nielsøn, Jørgen Andersøn, Anders Svendsøn, Zidtze Oluf Anders, og Else Andreas Jensøns


Datteren Anne Povelsdatters dåb
Kirkebog Ølstykke, Frederiksborg amt, 1685-1734, Ny udgave
Opslag 158, Døbte 1729 No 7
Die Festo Viridium (dvs. den 14. april) blef Anne, Poul Andersøns Datter af Svedstorp, døbt; Johanne Møllers bar hende
Faddere: Anders Jensøn, Niels Olufsøn, Oluf Jensøn, Anne Jens Nielsøns, og Inger Hansis

Datteren Anne Povelsdatters begravelse
Kirkebog Ølstykke, Frederiksborg amt, 1685-1734, Ny udgave
Opslag 159, Begrafne 1729 No 20
D 21 Decembr: blef Andrea Jensens og Povell Andersøns af Svedstrup Datter begrafne


Datteren Anne Povelsdatters dåb og begravelse
Kirkebog Ølstykke, Frederiksborg amt, 1735-1814, Ny udgave
Opslag 5, Anno 1737 No 4
Dnica Lætare (dvs. den 31. marts) blef Povel Andersens daatter af Svedstrup hiemmedøbt, eftersom hun var i lifsfare og kaldet Anne. Dette barn døde ogsaa strax after Daaben


6 x tipoldemor Zidtze Olesdatters begravelse
Kirkebog, Ølstykke 1735-1814, Ny udgave
Opslag 61, Anno 1737
d. 3 Maij blef Povel Andersens Hustrue af Svedstrup nafnl. Sidzse Oledaatter begrafven a: æt: 46 aar
a. æt. = anno ætatis, dvs. i en alder af