Peder Holdensen og Margrethe Mortensdatter

Startet af Rune Sckerl, 10 Sep 2014 - 12:54

Forrige emne - Næste emne

Rune Sckerl

I kirkebogen Ålborg amt Vester Hassing kirke 1688 - 1755 opslag 31, oppefra den femte er nævnt at Peder Holdensen har fået en datter Else med Kirsten Andersdatter, er det "en sidegevinst" min 5xtipoldefar har fået eller er det slet ikke den Peder Holdensen jeg tror?

Min Peder Holdensen er gift med Margrethe Mortensdatter i 1703 og har, så vidt jeg kan finde 2 børn, Holden født 1703 opslag 26 og Karen født 1713 opslag 53.

Margrethe Mortensdatter ved jeg ikke noget om hvor hun kommer fra og hendes aner, Peders far Holden Mortensen har jeg fundet død 1719 opslag 258, men heller ikke videre om ham har jeg.

Kender nogen til denne familie?

Inge Hedal

Hej
Du skriver:
I kirkebogen Ålborg amt Vester Hassing kirke 1688 - 1755 opslag 31, oppefra den femte er nævnt at Peder Holdensen har fået en datter Else med Kirsten Andersdatter, er det "en sidegevinst" min 5xtipoldefar har fået eller er det slet ikke den Peder Holdensen jeg tror?

Det er ikke barnets mor, der er nævnt, men en fadder. Prøv at se øverst på siden, hvad rubrikken hedder. Det mærkelige er, at der kun er én fadder, men det er sikkert en forglemmelse fra præstens side.
Mvh. Inge

Rune Sckerl

Hej Inge, det har du ganske ret i, det har jeg overset.

Tak for hjælpen mvh Rune