Hans Andersen viet til Marianne Pedersen 27. aug.1892

Startet af Margit Madsen, 13 Jan 2011 - 16:10

Forrige emne - Næste emne

Margit Madsen

Iflg. KB 1892-1896, Sorø,Ringsted,Haraldsted opslag 98. Mariane Pedersen født 17. april 1870 Allingemagle Sogn
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

thorkild kanstrup jensen

Og hvad er det så lige vi kan hjælpe Margit med  ???
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Margit Madsen

Tror at have fundet hans moder Maren født Hansen den 30.4.1841 (KB 1837-1869= opslag 36 Roskilde,Ramsø,Gadstrup samt hendes død 8. august 1913 (KB 1909-1921= opslag 259) Sorø,Ringsted,Haraldsted.

Hans Andersen født 14. september 1870 og viet til Mariane J. Pedersen 27.8.1892. Leder efter deres børn:
Gustav Vilhem Andersen (født 5.10.1892) Haraldsted Sogn
Hansine Kirstine Andersen (født 27.6.1894) Haraldsted Sogn
Hans Peter Andersen (født 1911.1901) Haraldsted Sogn
Johanne Marie Andersen (født 9.4.1902) Haraldsted Sogn
Jenny Margrethe Andersen (født 27.11.1905) Haraldsted Sogn

Vil være taknemlig, såfremt jeg kan få nogle ledetråde for at komme videre. TAK
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Margit Madsen

Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com


Grethe E. Jensen

Forstår ikke rigtig hvad det er du søger. Du skriver du leder efter deres børn. Men du har jo fundet børnenes dåb. Så hvad er det du ønsker at finde mere. Kom med lidt flere oplysninger om præcist hvad du ønsker at finde.

Venlig hilsen
Grethe Jensen

Margit Madsen

Jeg ville blot høre, om der var nogle i dette forum, der kan lede mig videre til at finde disse børn i deres videre skæbne. Til INFO: Har fundet Hansine Kirstine Andersen (født 27. juni 1894) viet til Herløv Villiam Andersen 9. april 1915. (disse to er farmor og farfar til mig) Har også fundet dåbsdato på de fleste af deres børn, men også her har jeg problemer med at komme videre i min søgning. Det er muligt, at jeg nok skal stoppe min søgning, til der kommer flere folketællinger på nettet.
Mvh Margit
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Grethe E. Jensen

Ja det er ikke så nemt at finde noget fra nyere tid på nettet.

Er der evt. nogle af Hansines søskende, der er faddere ved hendes børns dåb.

En anden mulighed er at finde et skifte efter Hansines forældre. Men det kræver et besøg på et arkiv. Det er ikke noget man kan finde på nettet. Så hvis det skal kunne findes på nettet bliver der nok ikke nemt.

Der findes jo nyere folketællinger på Rigsarkivet.

Det er de muligheder jeg kan komme på.

Venlig hilsen
Grethe Jensen

Margit Madsen

Tak for svar. Jeg vil prøve at forske lidt mere i det, du anbefaler. Grunden til at jeg søger på nettet er, at jeg bor i Jylland og ikke lige for nu kan køre til Sjælland for at forske i forskellige arkiver. Rigsarkivet kan man vel heller ikke få adgang til uden et besøg dér.  ???

Mvh Margit Madsen
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Leif Sommerdal

Hej Magit,

Du er nu ikke helt uden for lands lov og ret, bare fordi du bor i jylland.
Vi Daisy - http://www.sa.dk/content/dk/daisy/daisy_forside - kan du bestille arkivalier til gennemsyn på et sted nærmere dig.

Det er da heldigvis en af de situationer, hvor bjerget kan komme til Muhammed
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)