Bryllup Ørslev Hvem var forældrene ?

Startet af Donald Gundersen, 14 Feb 2011 - 17:38

Forrige emne - Næste emne

Donald Gundersen

Hej håber der er en der kan se hvem forældrene var ved Carl Frederik Pedersens og Inger Jacobsen bryllup var ( præstø ørslev 1813 1845 opslag 182 nr 2 )
MVH
Donald

Kenneth Knudsen

Det må være opslag 282, det drejer sig om, og så regner jeg med, det er forloverne, du er interesseret i?

Forloverne var
"Kirkesanger og Skolelærer Petersen i Ørslev, og Huusmand Niels Jensen M----boe af Ørslev."

vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Donald Gundersen

tusind tak for hjælpen Kenneth , ja det var en skrivefejl med nummeret . jeg må se om jeg kan finde forældrene på en andem måde !
MVH
Donald

Line Thorngaard

Navnet på forlover nr. 2 læser jeg som Niels Jensen Moenboe.

Venlig hilsen
Line Thorngaard

Lise Raalund

Hej
Jeg har følgende på disses vielse:
841 Den 16de Juli meldte sig til Ægteskab, Ungkarl Carl Frederik Petersen af Ørslöv, 34u aar gl., Vacc. 1807
Pigen Inger Jacobsdt. af Ørslöv, 28 aar gl.
Vacc. af Heyde 1822
Forlovere: Skolelærer Petersen og Hmd. Niels Jensen, begge af Ørslöv.
Viet 22de October 1841 i Ørslöv Kirke
623 no.67
Lysning foretaget: 1. gang 6te Søndag, 2. gang 7de Søndag, 3. gang 8 Søndag.


Skolelærer Søren Petersen er min oldefar.
Jeg har Carl Frederik Petersen født i 1806 i København, men har ikke fundet dåben!!
Forældrene Søren Petersen og Ellen Sørine Lund bliver først gift i 1809 i Trinitatis Kirke.
Mon du har oplysninger om Carl Frederiks dåb, da ville jeg blive glad for at høre om det.
M.v.h.
Lise Raalund

Donald Gundersen

Hej igen og  tak for hjælpen igen. Til Annelise Raalund kan jeg oplyse at jeg ikke endnu har fundet hans dåb , det jeg har indtil nu er Carl Christian Adolph Carlsen f. 2/4 1884 i Vordingborg ( min kones morfar ) hans forældre var Peter Isak Carlsen f. 1/4 1854 i Ørslev og hustru Elisabeth Christine Benthsen f. 18/3 1855 i Vordingborg . Peters forældre var Carl Frederik Pedersen f. ca 1807
og hustru Inger Jacobsen f. 8/9 1812 i Vester Ørslev . Carl Frederik`s forældre var Isaach Pedersen Skolelærer og Kirkesanger f. ca 1780 og hustru Ellen Sørine lund f.ca 1789 . De sidste kan du finde i Ft. Præstø Ørslev 1834 på ddd.dda. Håber du kan bruge det til noget.
MVH
Donald

Lise Raalund

Hej Donald
Tak for dine oplysninger, jeg har en del forfædre til til Carl Christian Adolph Carlsen men mangler Carl Frederik's dåb. Hvis du er interesseret kan jeg sende dig en mail med dem jeg har.  Jeg mangler efterslægt til Carl Christian Adolph.
Hilsen Lise

Donald Gundersen

Hej Anelise . ja jeg er intereseret , du må gerne sende en mail ,jeg er godt nok allerede tilbage i begyndelsen af 1600 tallet med slægten , så det vil være sjovt at se om det er den samme gren du har , jeg har så sent som i dag forsøgt at finde hans dåb i tror jeg  København uden held jeg har fundet hans vielse , der står ikke hvor han var født ! du må jo ifølge det du skriver på en eller anden måde være i familie med min kone !
MVH
Donald