faderskab

Startet af Susanne jørgensen, 06 Sep 2014 - 18:07

Forrige emne - Næste emne

Susanne jørgensen

hej jeg har brug for lidt hjælp med at finde oplysninger om faderskabet til min morfars far, altså min oldefar. Det jeg ved er han hedder Herman Nielsen og den sidste oplysninger jeg har fået er han var tjenestekarl af/på galdbjerg gudme sogn. Har så skrevet med en fra landsarkivet kbh,  hun siger så jeg  kan få  sagen sendt til gennemlæsning i kbh, men nej det kunne man så ikke. Det hun så skriver til mig er følgende oplysninger, Svendborg amt register over barnefædre 1889-1914 Nummer 179a æske 184, men en i familien langt ude har været i Odense og prøvet at finde det men har ikke været muligt for det var der ikke, eller måske ikke til at finde, er der nogen der kan hjælpe os videre. moderen til Min morfar hedder petra jørgine jørgensen født 2 april 1891 i svendborg, 10mdr før fødsel tjente hun hos en rasmus kohave efterfølgende  tjente hun hos en arbejdsmand  peder rasmussen lunde mark, så hvis der nogen der kan hjælpe os måske er der nogen der kender til sagen eller bare  har noget  der kan hjælpe os ville det var super godt  mvh susanne

John Damm Sørensen

Hej Susanne,

Du bliver nødt til at oplyse om, hvor du har dine oplysninger fra.
Hvilke kirkebøger og hvilke opslag?

På den måde bliver det måske muligt for nogen at hjælpe dig.

Hilsen
John

Anne Mortensen

Håber du syntes jeg gør dig en tjeneste ved at kopiere din tekst over i sort - rød skrift er næsten ikke til at læse.

Ved næste indlæg lav nogle afsnit i din tekst.
----------------------------

hej jeg har brug for lidt hjælp med at finde oplysninger om faderskabet til min morfars far, altså min oldefar. Det jeg ved er han hedder Herman Nielsen og den sidste oplysninger jeg har fået er han var tjenestekarl af/på galdbjerg gudme sogn. Har så skrevet med en fra landsarkivet kbh,  hun siger så jeg  kan få  sagen sendt til gennemlæsning i kbh, men nej det kunne man så ikke. Det hun så skriver til mig er følgende oplysninger, Svendborg amt register over barnefædre 1889-1914 Nummer 179a æske 184, men en i familien langt ude har været i Odense og prøvet at finde det men har ikke været muligt for det var der ikke, eller måske ikke til at finde, er der nogen der kan hjælpe os videre. moderen til Min morfar hedder petra jørgine jørgensen født 2 april 1891 i svendborg, 10mdr før fødsel tjente hun hos en rasmus kohave efterfølgende  tjente hun hos en arbejdsmand  peder rasmussen lunde mark, så hvis der nogen der kan hjælpe os måske er der nogen der kender til sagen eller bare  har noget  der kan hjælpe os ville det var super godt  mvh susanne
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

thorkild kanstrup jensen

Hans peter marius Jørgensen født 1914 Lunde sogn, Svendborg Amt, 1905-1918 opslag 41 nr. 9

Og Gudme Sogn 1906-1930 opslag 21 først på siden.



http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/faderskab_-_en_vejledning
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Gitte Johansen

Et rent gæt.

I Langå, Gudme, Svendborg FT1911, opslag 5, er der en Herman Nielsen,
født i Sverige den 15-08-1891.


Det kunne være ham, da der ikke findes nogen Herman Nielsen i lægdsrullerne. Jeg kan ihvertfald ikke finde ham.

Og der er ikke langt fra Langå til Gudme.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com