Forslag til at finde Johan Wilhelm August Winkelman boende i Roskilde soges.

Startet af Kim Melchior, 14 Aug 2014 - 19:43

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej,

Jeg arbejder paa et project for en kunde hvor jeg prover at finde ud af hvor Wilhelm Winkelman kom fra. Min kunde mener han er fra Hannover, Tyskland da denne oplysning var givet da han dode i Roskilde Vor Frue 1 Dec 1838. Jeg har sogt alle mulige og umulige steder og er nu praktisk talt kort fast. Jeg haaber paa der er en her i Forum der kan komme med forslag til hvordan jeg maaske kan finde ud af hvor han var fodt.

Han skulle vaere fodt mellem 1781 og 1788 da han er anfort i 1834 folketaellingen som 46 aar gammel og som vaerende 53 aar gammel da han dode ogsaa i 1834. De to steder er de eneste steder jeg har fundet ham med en angiven alder.

Han blev gift med Ane Kirstine Larsdatter den 19 Jan 1810 i Vor Frue, Roskilde og de har 12 born alle fodt i Roskilde mellem 1810 og 1834. Da han blev gift stod der at han var en skomagersvend.

Jeg har sogt i indvandrer databasen pa ddd.dda.dk og fundet folgende som maaske kunne vaere ham, men jeg tror ikke rigtigt paa det for hvorfor ville en skomagersvend vaere anfort som sergent.:

Efternavn:   Winkelmann   Fornavn:   Ukendt fornavn
Erhverv:   Sergent   Fødeland:   Tyskland
Amt, region:   Uidentificeret
Lov af:   14 09 1808   Tillæg:   
Løbenr:   129

Jeg gaar paa nuvaerende tidspunkt gennem skomager lauget i Roskilde's protokoller for at se om han er anfort deri, men jeg er godt klar over at der er ikke mange chancer for at jeg finder noget der.

HJAELP!!  Alle forslag modtages med taknemmelighed.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Kim Melchior

Jeg har fundet en indforsel i Skomager lavets protokol side 121 dateret 21 Nov 1807 at Wilhelm blev antaget af  Mester Skomager Willads Hansen i Roskilde. Der staar anfort at han er barnefodt i  det Hanoverske i Tyskland.

Det var rart at finde ham, men desvaerre saa gav det ingen oplysninger om hvor han var fodt eller hvor gammel han var.

Igen hvis der er nogen der har forslag til hvordan disse oplysninger kan findes modtages disse med kyshaand.

mvh

Kim Melchior (USA)

Kim Melchior

Jeg har laget et billede in Hjaelp til Tydning forum, da der er nogle faa ord jeg har svaert ved at tyde.

Mvh,

Kim Melchior (USA)

Kirsten Midtgaard

Hej
Jeg ved dette er en gammel tråd, men hvis du ser dette og stadig er aktiv/mangler oplysninger om JWA Winkelmann (min tip tip oldefar) kan du få fødested, og forældres navne af mig. Jeg er til gengæld kørt fast i hans kone Ane Kristine Larsdatter, som i følge folketælling er født "på bjerget" - altså på Sct Jørgensbjerg, men jeg kan ikke finde hende i kirkebogen.
Er jeg heldig du ved noget om hende?
Venlig hilsen Kirsten