Den gamle salmebog - hvem ejede den?

Startet af Lars Thorsen, 08 Aug 2014 - 23:08

Forrige emne - Næste emne

Lars Thorsen

Hej :)

Jeg håber, det er her, det skal ligge, ellers må en flytte opslaget :)

Jeg har denne gamle salmebog fra 1898, jeg har fået af min morfar for ca. 5 år og 8 måneder siden (kan ses på det vedhæftede billede).

Jeg ved bare ikke, hvem der har ejet den. Det eneste jeg har, at gå efter, er følgende, der står på første side:

"Otto Johannesen Rødding Skive"

Mvh Lars

[vedhæfting slettet af admin]

Arne Feldborg

#1
Dengang fik man typisk en salmebog ved konfirmationen. Så check ført konfirmanderne i Rødding det år, og hvis 1898 er trykkeåret også de nærmest følgende år.

Det er nok ikke ham her, men måske en slægtning.

Fkt-1880; Rødding - Rødding Sogn og By ; 1; Skolen
62; Kristen Nielsen; m; 35; gift; Frøslev Sogn, Thisted Amt; Luteran; Husfader. Skolelærer
63; Matilde Sofie Nielsen, f. Jensen; k; 40; gift; Furreby Sogn, Hjørring Amt; Luteran; Hans Hustru
64; Margrete Dagmar Nielsen; k; 11; ugift; Elsø Sogn, Thisted Amt; Luteran; Deres børn
65; Niels Kristian Nielsen; m; 9; ugift; Do. [Elsø Sogn, Thisted Amt]; Luteran; Deres børn
66; Marie Elisabeth Nielsen; k; 7; ugift; Do. [Elsø Sogn, Thisted Amt]; Luteran; Deres børn
67; Otto Johannes Nielsen; m; 2; ugift; Do. [Elsø Sogn, Thisted Amt]; Luteran; Deres børn
68; Kristen Thøgersen; m; 21; ugift; Her i Sognet; Luteran; Seminariet
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Lars Thorsen

Der kunne ikke findes noget i Rødding i og omkring 1880 og i Skive og Rødding i og omkring 1898.

Inge Nissen

Hej

Der findes et lokalhistorisk arkiv, der omfatter Rødding sogn (Rødding herred, Viborg Amt)
www.spottrup-lokalhistorisk-arkiv.dk måske kan de hjælpe?

Hilsen Inge

Gitte Johansen

Der er en Otto Johannesen født i nabosognet Krejbjerg i 1885.


Viborg, Rødding, Krejbjerg, 1864-1892, opslag 14.

Han kan jo godt have fået den til sin konfirmation, for der står vel ikke dato ved hans navn, men bare, at bogen er fra 1898?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Han bliver konfirmeret i

Viborg, Rødding, Balling, 1892-1912, opslag 81, nr. 2 i 1899.

Forældre bor i Rødding.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Arne Feldborg

Citat fra: Lars  Thorsen [3362] Dato 09 Aug 2014 - 02:23
Der kunne ikke findes noget i Rødding i og omkring 1880 og i Skive og Rødding i og omkring 1898.
Som jeg skrev: Check også de nærmest følgende år.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.