AO's nye viewer

Startet af John Nielsen, 04 Aug 2014 - 21:13

Forrige emne - Næste emne

John Nielsen

Hej Anett

Ifølge referatet bliver de manglende kirkebøger indsamlet fra sognene, scannet, CPR checket og udlagt i løbet af 2015.

AO udmeldte også at alle kirkebøger ville være i ny viewer og java ville være slukket for 2 år siden.
Så deres udmeldinger skal tages med mere end et gran salt.
Hvis ikke de havde lavet 10 forskellige systemer og scannet kirkebøgerne 2-3 gange, så havde vi nok været færdige for nogle år siden.

Hilsen John Nielsen

Anett Jensen

Hej John

Det har du så sandelig ret i - vi må så være tålmodige og vente, måske de så også kunne scanne de sidste år, 1961-1964 som vi vel må have adgang til også - det ville være herligt :D

Hilsen Anett

Ole Hingebjerg

Hej John Nielsen

Vedr.  Ny Viewer, under realregistre holbæk amt, ser du skjøde og pantprotokoller. Er de ikke lagt forkert ind?
Kan ikke finde realregistret for Holbæk amt, Tuse herred, udby sogn. Håber at du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
8700 Horsens

John Nielsen

Hej Anett

Udlægning af fødte, konfirmerede og viede 1961-1964 er der absolut ingen planer om, selvom arkivlovens 50 års grænse giver adgang til det.
Så burde man jo også udlægge døde frem til 2002-2004, baseret på 10 års grænsen.

Til gengæld så har man scannet FT1940 som bliver udlagt i slutningen af 2015.

Hilsen John Nielsen

Anett Jensen

Hej John

Tak for oplysningen, så fik jeg også det på plads.

Hilsen
Anett

John Nielsen

#65
Hej

Så har jeg endelig fået kontrolleret kirkebøgerne i LAV.
Der er udlagt 14.745 kirkebøger i den nye viewer og der mangler stadig 531 fordelt i 324 uafsluttede sogne.
Til ovenstående tal skal lægges de kirkebøger som end ikke er nået ind i registraturen endnu, og antallet er af gode grunde ikke kendt.

Hvis der findes kirkebøger som jeg har anbragt på den forkerte hylde, så vil jeg gerne høre om det.
Fejl i AO's og FS's angivelser ligesom manglende, defekte eller ekstra sider er der kun dem der kan gøre noget ved.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej Ole

Du må undskylde jeg havde overset dit indlæg.
Listerne er en grov og maskinproduceret liste, så der kan nemt forekomme ting der ikke hører hjemme der.
Ja, der mangler hele tiden noget for AO udlægger løbende og jeg opdaterer kun engang imellem.
Så eneste sikre adgang til det nyeste er Daisy, men du kan evt. via listen få en ide om hvad du skal søge efter.

Hilsen John Nielsen

Ole Hingebjerg

#67
Hej John

Mange tak for svaret, bedre sent end aldrig. :)
PS: Jeg bruger dit arbejde rigtigt meget, så ros herfra.

Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
8700 Horsens

John Nielsen

Hej

Jeg har lige opdaget at registraturen for Fynske kirkebøger er forskellig i Daisy og på AO.
Når jeg når til LAO vil jeg undersøge hvor stort omfanget er og hvad der skal gøres ved det.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

Så har jeg endelig fået kontrolleret kirkebøgerne i LAK, resultatet kan ses her: LAK.
Der er udlagt 11.526 kirkebøger i den nye viewer og der mangler stadig 503 fordelt i 289 uafsluttede sogne ud af 784 mulige.
Til ovenstående tal skal lægges de kirkebøger som end ikke er nået ind i registraturen endnu.

Hvis der findes kirkebøger som jeg har anbragt på den forkerte hylde, så vil jeg gerne høre om det.
Fejl i AO's og FS's angivelser ligesom manglende, defekte eller ekstra sider er der kun dem der kan gøre noget ved.

Hilsen John Nielsen

Børge Nielsen

Hej John

Linkene til denjyskekirkebog.dk virker ikke mere. Er der en årsag hertil?

mvh Børge

John Nielsen

Hej Børge

Jeg har ligesom DIS valgt at begrænse adgangen for ikke medlemmer.

Hilsen John Nielsen

Else Salling

Hej John

Jeg hører til de uvidende, som ikke anede, at det krævede medlemskab. Det ville måske være en god idé om du fortæller hvordan, for de som ønsker det. Man kan end ikke komme ind til nogen medlemsoprettelse.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

John Nielsen

Hej Else

Der er ingen medlemmer eller betaling, og derfor heller ikke en medlemsoprettelse.

Hilsen John Nielsen

Else Salling

Det eneste, der viser sig, når jeg prøver at komme ind på siden (selv om jeg ikke før har haft problemer med den):



Den "Jyske" Kirkebog

john.w.nielsen@mail.tele.dk

Opdateret 31 marts 2015.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Lis B. Jensen

Jeg får samme svar som Else

Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Ivar Kjærgaard

Læs lige Johns svar/forklaring med de sarkastiske briller på.

Else Salling

Det har jeg skam gjort - men det giver jo stadig det viste billede!
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273