Hjælp til My Heritage Famili Tree Builder 7,0 Premium Plus

Startet af Niels Jørgen Godskesen, 06 Jul 2014 - 15:05

Forrige emne - Næste emne

Niels Jørgen Godskesen

Hej

Indtil d. 29-30 juni i år har jeg været glad for My Heritage Famili Tree Builder 7,0 program, Premium Plus.

Men efter denne dato sluttede glæden. De sidste ca. 160 indlagte aner i programmet forsvandt denne dato pludselig op i en blå himmel og var helt og aldeles slettet af programmet og ikke set siden.

Er der nogen der har en god ide om hvad der kan være sket?

PS. det kan vel ikke være sammenhæng med at det var samme dato min
mailkonto skiftede fra Telenor til Jubii.

Jeg har ikke modtaget én eneste besked fra My Heritage siden nævnte dato, mystisk.

Mvh
Niels Jørgen



Hanne Agerbo

Det lyder da underligt. Du logger vel stadig på med din gamle mailadr. eller hvad ?
Hvis du har logget ind med din nye mailadr. tror programmet jo at du bruger den gratis version.

Hilsen
Hanne

Niels Jørgen Godskesen

Hej Hanne

Tak for svar.

Jeg har intet foretaget mig i forbindelse med skiftet fra Telenor til Jubii, og bruger stadig min gamle mail adr.

Det er blot underligt hvis jeg er den eneste der har dette problem, da Telenor denne dato opsagde samtlige deres mailkunder, for fremover udelukkende at koncentrere sig om telefoni.

Dette problem er det eneste jeg har mærket til skiftet.

Mvh.
Niels Jørgen

Agnete Waagstein


Jeg har været gennem samme vrøvl med mail-adresse fra Telenor til Jubii, og jeg har stadig samme mail-adresse, og jeg bruger også My Heritage 7, Premium plus.

Jeg har ikke haft dine problemer, det hele fungerer fint, så det har sikkert ikke noget med flytning af mail til en anden mail-server at gøre. Jeg var selv, sandt at sige, lidt spændt på det!

Du husker vel at lave Ged-comp fil hver gang du taster noget nyt ind og at synkronisere? Og også gemme ged-filen på memory-stick hver gang. Og kontrollere at den vokser!

Livrem og seler og ekstra håndtaske ::)

Du må nok søge hjælp hos My Heritage.

Venlig hilsen
Agnete Waagstein


Niels Jørgen Godskesen

Hej
Agnete

Tak for svar.

Jeg kan heller ikke rigtigt forså at flytningen har nogen sammenhæng med de sidste 160 indlagte aners forsvinden.

Jeg mener jeg har gjort alt man kan sikkerhedsmessigt, Jeg har endda en ekstra ekstern harddisk tilsluttet.

Så nu vil min svigersøn forsøge at få de forsvundne anerne frem i lyset, samt finde ud af problemets opståen.

Mvh
Niels Jørgen


Ole Kaare

#5
Jeg forstår umiddelbart ikke det store problem, idet du nævner, at du benytter Family Tree Builder. I så fald har du vel med jævne mellemrum taget en sikkerhedskopi, som du blot anvender, og så er du igen oppe på hesten. Det er jo en af de store fordele med FTB, at den ligger på ens egen harddisk modsat webversionen MyHeritage.

Har du ikke nogen sikkerhedskopi, er der kun at rette en henvendelse til MyHeritage support, som kan genskabe de manglende data deres databaser.

Det har i øvrigt intet at gøre med skiftet fra Telenor til Jubii; det var blot e-mail adresser, der blev overført til nye serverer administreret af Jubii.

Niels Jørgen Godskesen

Hej Ole

Tak for dine vise ord i dit input.

Det tog min svigersøn 10 min. og  vupti var de forsvundne aner på plads igen.

Men tilbage står spørgsmålet?  hvordan forsvandt de og hvorfor kun de sidste 160 af 412 aner?

Webproblemer bliver aldrig min stærke side, godt der er nogen der kan og vil hjælpe. ::)

Mvh
Niels Jørgen

Ole Kaare

At der pludselig forsvinder nogle indtastede data, opstår ofte ved backup på MyHeritage serverne, og når der eksempelvis flyttes store datamængder fra en server til en anden. Det er derfor altid klogt at foretage en sikkerhedskop på egen computer med jævne mellemrum, så er man altid helgarderet, hvis uheldet er ude. I øvrigt er det klogt at gemme sikkerhedskopien på en ekstern enhed, hvis ens computer bryder sammen. Men dejligt at høre, at du har fået programmet op at køre igen. God sommer.

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej Niels Jørgen
jeg har også mh men har ikke prøvet dette problem, men tak fordi du tog det op.

hej ole
jeg bliver lidt nysgerrig for jeg tager aldrig sikkerhedskopier da jeg troede det var ok at mh gjorde det, men nu bliver jeg lidt nervøs for jeg har 1649 navne på mit træ. hvordan tager man egen sikkerhedskopi?

knuz bettina

Agnete Waagstein


Hej Bettina,

At lave en sikkerhedskopi:

Start MyHeritage programmet.

Tryk på Hjælp.

Gå til side 463 - her står en fin vejledning.

Gode sommerhilsener

Agnete Waagstein

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej agnete
tusind tak for oplysningen den vil jeg prøve ;D
knuz bettina

Ole Kaare

#11
Hvis du anvender Family Tree Builder, skal du ikke anvende MyHeritage, der ligger på internettet, til at generere en sikkerhedskopi. I Family Tree Builder, der ligger på din computers harddisk, går du bare ind i menuen "Fil", der er placeret øverst til venstre og aktivere "Sikkerhedskopier projekt" og følg så proceduren. Bemærk gerne, hvor sikkerhedskopien placeres og overfør efterfølgende en kopi til en ekstern lagerenhed, så er du sikker på at have en backup, hvis dine data forsvinder fra nettet, eller din PC en dag bryder sammen.