Anna Louise Petersen. Frederiksborg/Kronborg 1864

Startet af Merete Westermann Hesselberg, 13 Jul 2014 - 21:49

Forrige emne - Næste emne

Merete Westermann Hesselberg

Er der en der kan tyde teksten i Kirkebogen fra Frederiksborg/Kronborg, Hellebæk ca. opslag 83. fra 1864. Det drejer sig om min mors mormor. Hun er født 9. nov. 1864 i Bobakken/Aalsgaarde. Død 15. nov 1939 samme sted. Jeg har for ca. et år siden skrevet om denne kirkebog, og fik besked om siderne, ville blive scannet om. Jeg har jævnligt set efter, men jeg kan intet læse, og har kun en dødsannonce, at forholde mig til. Er der en der kan "oversætte", og evt se en dåbsdato.

Venlig hilsen
Merete Westermann Hesselberg

Gitte Johansen

#1
Nu skriver du ingen navn på vedkommende, men er det Anna Louise, nr. 9.


Undskyld, det har du jo skrevet i overskriften.

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1971-33444-822-3?cc=2078555&wc=M5VJ-HZY:357516401,357516402,357983301,358013501
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Jeg går ud fra, at denne er så tydelig, at du kan læse den, ikke?

Jeg har nemlig ikke kigget efter den anden kirkebog.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Merete Westermann Hesselberg

Hej Gitte

Undskyld jeg glemte navnet i teksten. Havde for meget fokus på overskriften. Tak for dit svar. Det er den rigtige Anna Louise du har fundet. Den kirkebog du har brugt, hvordan finder jeg den? Min mormors aner må være i denne bog, men da den jeg bruger, ikke kan læses, selv om jeg udskriver alt og bruger en lup. Alle aner fra min mormors slægt, er fra dette område.

EN LILLE EKSTRA BØN. Hvis en kan oversætte den nøjagtige tekst, vil jeg blive glad. Jeg ved hun var datter af Carl & Cordelia-Josephine, Sophie Larsen 23 år Hellebæk. men resten kan jeg ikke læse. ???

Venlig hilsen og tak
Merete Westermann Hesselberg

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Line Rosenkilde Olsen

Hej

Der står:

1864 d. 9. November

Anna Louise Petersen

døbt i Kirken 4. Søndag efter H. 3. Kongersdag d. 29 Januar 1865

Carl Petersen, Bøssemagersvend og Hustru Cordelia Josephine Sophie Larsen, 23 Aar, af Hellebek

Madame Petersen af Helsingør, Pigen Hanne Larsen af Bobakkehuus, Jordbruger Søren Christensen ibid, Bajonetsmed Frederik Philipsen af Hellebek og Ungkarl Christian Larsen af Skibstrup

Nr 10 Fol. 218

Med venlig hilsen
Line Rosenkilde Olsen

Merete Westermann Hesselberg

Hej Line
Mange tak for din oversættelse. Det er jeg meget glad for. Det er guld værd, at få hjælp her, når man er noget svagtseende.

Venlig hilsen
Merete