slægtsprogrammer f.eks webbaseret osv

Startet af Betty Venneberg, 17 Jul 2014 - 14:45

Forrige emne - Næste emne

Betty Venneberg

Hej

Er der nogle der kan fortælle mig hvilke Slægtsprogrammer der opfylder følgende:

Webbaseret, jeg kan gå på nettet på hvilken som helst pc, og oprette, eller rette til.
Jeg kan søge på nettet og der er nogen sammenfald med andre personer der har oprettet aner.
Mange forskellige diagrammer/træ
Programmet må gerne være let tilgængeligt, og gerne windows artigt, og at man kan rette i det

Jeg har prøbet Legasy, og i begyndelsen spørger den om nogle opsætninger, f.eks skal efternavnet være med store bogstaver, jeg kunne simpelhen ikke få det rettet til bag efter til små, lige meet hvad jeg gjorde, hvor muligheden ellers var.

Eller skal man være meget forsigtigt med at havde programmer der ligger på nettet med oplysninger om fødselsdage osv, ja man sætter vel password på, men i disse tider ved man måske ikke om det kan misbruges på en eller anden måde.

Håber at høre fra jer   :)


Anne Marie Holck

Citat fra: Betty Venneberg [40628] Dato 17 Jul 2014 - 14:45
Hej

Jeg har prøbet Legasy, og i begyndelsen spørger den om nogle opsætninger, f.eks skal efternavnet være med store bogstaver, jeg kunne simpelhen ikke få det rettet til bag efter til små, lige meet hvad jeg gjorde, hvor muligheden ellers var.

Du skal jo huske at klikke på knappen GEM, ellers træder dine ændringer ikke i kraft, men du kan ændre fra store til små bogstaver under Valg > Tilpas > 3.3 Bogstavtype for efternavne.

Betty Venneberg


det mener jeg også jeg gjorde  :o men det kan jo smutte.

tak for hjælpen

Ole Henrik Madsen

Hej
Må jeg lige henlede den workshop som Dis-Odense afholder  om  "Hjemme side" se mere her http://dis-odense.dk/
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Betty Venneberg

tak for rådet, så skal jeg ud at køre langt med toget :-)