Søger Christian Miller Davidsen

Startet af Bitten Solveig Laursen, 06 Jul 2014 - 11:26

Forrige emne - Næste emne

Bitten Solveig Laursen

Jeg søger efter Christian Miller Davidsen og hans familie.

Christian Miller Davidsen er født 20 juli 1898 i Roholte sogn, Præstø amt.
I folketællingen fra 1925 bor han med sin familie i Fakse Ladeplads. Det er opslag nr. 194. I folketællingen fra 1930 er de der ikke, ej heller har jeg kunnet finde børnenes konfirmationer.
Jeg har også ledt efter dem i Ringkøbing hvor han kone kom fra.

Mvh. Bitten Laursen

Jan B. Hansson

Hej Bitten

Jeg tror mange vil sætte pris på at kende mange flere oplysninger som du allerede har, så den dybe tallerken ikke genopfindes. Så jeg henviser til din Geni web side:

http://www.geni.com/people/Christian-Miller-Davidsen/4239892381120078625
vh  Jan B. Hansson
https://xuri.dk/Genealogy
Følg de mennesker, der søger sandheden; flygt fra dem, der har fundet den (V.Havel)

Bitten Solveig Laursen

Okay, tak for hjælpen.
mvh. Bitten

Bitten Solveig Laursen

Jan B. Hansson, er du et medlem af slægten? Der er en søster til Christian Miller Davidsen der blev gift Hansson.
Mvh. Bitten

Jan B. Hansson

Hej Bitten

I min Legacy 8 slægtsdatabase har jeg Kirsten & Maren Davidsdatter i omkring 16xx i Hemmet/Bandsbøl/Nørre Bork og en Eli Olava Davidsen (1895-1931) i Norge.
vh  Jan B. Hansson
https://xuri.dk/Genealogy
Følg de mennesker, der søger sandheden; flygt fra dem, der har fundet den (V.Havel)

Stina Kirkegaard Hansen

Hvad var hans profession? I Politikens e-arkiv finder jeg en Fisker Christian Miller Davidsen under rubrikken Døde i København i avisen d. 7/1 1945.  Typisk er han så død dagen før eller et par dage før.
Desværre ikke yderligere info om hvor.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Nu fandt jeg en dødsannonce fra d. 5/1 1945.
Der står:
Vor kære Mand og Far
Christian Miller Davidsen
er afgået ved døden d. 3. januar 1945.
Signe Davidsen
Hans, Anker og Bent
Lilli og Hans Frederiksen
Bisættelsen finder sted søndag d. 7. ds. fra Søndermark Krematoriums lille Sal.

Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Du finder Christian Miller Davidsens død i Frederiksberg, 1944-1947, opslag 61.
Venlig hilsen
Stina

Bitten Solveig Laursen

Tusind tak for hjælpen. Det er den rigtige Christian Miller Davidsen. Alle navnene er rigtige, kun Bent er ny for mig,men det er nok en søn der er kommet til siden. Så må de være flyttet til Kbh. mellem 1925 - 30. Han var fisker da de boede i Fakse Ladeplads, men det har der nok ikke været mange penge i.
Uha det var en værre en, kunne se i anm. at han havde begået selvmord. Stakkels familie.

Tak for oplysningen til Jan B. Hansson. Dine aner har jeg ikke stødt på, men jeg har heller ikke været så langt tilbage som i 1600 tallet. Den norske ane siger mig heller ikke noget.
De første jeg har fundet i slægten var ægteparret Andreas Milne og Anne Justine Rosfeld. De fik en søn David Andreasen f. 21 maj 1804 i Vester Egede. Gift med Maren Cathrine Pedersdatter. De får en søn Peder Davidsen f. 22 april 1841 i Elmue, Roholte sogn. Han blev gift med Ellen Kirstine Henriksen og de fik bl.a. sønnen Hans Peder Davidsen f. 14 maj 1863 i Roholte. Han blev gift med min oldemors søster Cathrine Sofie Poulsen og de får så ialt 10 børn.

Mvh. Bitten