Oscar (Paul/Poul) Granell..Danmark/Sverige/frankrig

Startet af Charlotte almtoft Granell, 13 Feb 2011 - 11:23

Forrige emne - Næste emne

Charlotte almtoft Granell

Jeg leder efter min farfar og slægt deraf...Han hed vist Paul(Poul) Oscar Granell.men min far omtalte ham som Oscar Granell,og min far ville helst ikke snakke om ham ;-( min far sagde at jeg skulle lede i Sverige,men tidligere i mit liv sagde han at vi stammede fra Frankrig...Min farfar fik 4 børn med min farmor som kom fra Skærbæk i Jylland,men de boede på Nørrebro i Kbh.i 1943 hvor min farmor havde en frisørsalon på Nørrebrogade og senere boede min farmor i Ballerup på sjælland og havde sin frisørsalon der. men tror ikke at min farfar har boet der... Han blev igen gift igen? og fik en søn  og jeg ved ikke rigtigt mere desværre....Håber at der er nogen der kan hjælpe mig....

Mvh:Charlotte Granell


Eva Morfiadakis

#2
Sonen bör vara född i Köbenhavn när familjen bodde på Korsgade, Hellig kors eller Skt Johannes?

Tyvärr fungerar inte AO för mig idag??

Eva M

Ca 150 vuxna hetter Granell i Sverige. De flesta bor i mellersta Sverige.

Eva M

Charlotte almtoft Granell

jeg ved ikke præcist hvor min farfar er født...Men vi er ikke så mange i Danmark der hedder Granell,og jeg fik afvide af min far for 1 1/2 mdr.siden at jeg skulle lede i Sverige....

Charlotte almtoft Granell



Kære Eva ;-) Mange tak for dit svar...Min Far hed, Schack Denis Granell og er vist født på Nørrebro i Kbh..Og min farfar blev gift med min farmor som hed,Idith Charlotte Granell (født:Callesen) og de fik yderligere 3 børn

Mvh.Charlotte

Eva Morfiadakis

Hej!

Jag ser att personen född 1884 i Ringsted också hette Schack (det överstrukna namnet), så det är antagligen rätt familj och barnet född 1914 är nog din farfar. Min gissning är att personen f. 1884, att hans mor hette Granell och var svenska.

Eva M
Eva M

Charlotte almtoft Granell


Tusind tak skal du have ;-) så må jeg finde ud af hvor jeg skal lede for at få lavet min slægtsbog...

Mvh.Charlotte

Judith Olsen

Hej Charlotte

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men prøv at kigge på dette link:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,72522,72651

Her omtales også Granell.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Eva Morfiadakis

Nu när jag läste Judiths link så är det överstrukna namnet nog något på St...
Storch antagligen.

Eva M
Eva M

Charlotte almtoft Granell

 Tusind tak for jeres svar,jeg må prøve at lede videre...mvh.Charlotte