WEGGE slægten, hvor stammer den fra (hvor kom den til - hvornår ?

Startet af Lise Østerberg Bahr, 27 Jun 2014 - 15:04

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg er stødt på Wegge-slægten, hvem kender dens tilhørsforhold/hvor stammer den fra etc. ?

MVh
Lise Ø bahr

bente lindhardt

I Nakskov var der boghandler Svend Erling Wegge f. 16/7-1908 i Nakskov
Han får sønnen Ole Wegge f. 5/4-1945 i Nakskov (fødte 1942-1946 opslag nr 127)

Jeg ved, at der er flere børn, som du måske selv kan finde


Svend Erling Wegge er søn af Ole Wegge, som er født 30/9-1868 i Vesterborg(Maribo amt)

vh
Bente L

Hans Peter Christiansen

Hej.

Prøv at søge på % wegge i ddd.dda, alle amter, alle år.

Så kommer der 132 hits, hvoraf der også er en del Weggerby osv - men dem kan du selv sortere fra.
Mvh HP

Lise Østerberg Bahr

#3
God formiddag.


Takker for jeres info.... som jeg vil afprøve også  :)


Wegge, Svend Erling, født 16.7.1908 Født i Nakskov,m søn af Boghandler Ole Wegge 1868-1948 og Doris Elisabeth HEIE født 1881. Udlært hos sin far, , derefter medhjælper i JohS Bruuns bOGHANDEL I Roskilde OG HOS c. g. pETERSEN, Lyngby INDEN HAN TOG TILBAGE TIL Nakskov. hAN GIK PÅ pROVINSBOGHANDLERFAGSKOLENS FØRSTE KURSUS I 19342. hAN OVERTOG SIN FARS BOGHANDEL EFTER DENNENS DØD I 1948 OG DREV DEN I 30 ÅR. mIDT I 50´ERNE VAR DE3R MINDST 4 MEDARBEJDERE I BOGHANDELEN FORUDEN INDEHAVEREN, VED IKKE NOGET OM HANS FAMILIE I ØVRIGT.

(det var ikke meningen capslog (store bogstaver) skulle have været slået til) undskyld.
se i.ø. billedet (gammelt) Ole Wegges Boglade.
'

Se i.ø. gammel tråd fra 2005 om samme emne af TRINE GOTTLIEB den 28/10-05 kl. 17:34


Augusta WEGGE,  VESTERBORG sogn fra 1870-1882:
Augusta Henriette Krenchel født 22.12.1849 i Vesterborg, Lollands Nørre Herred, datter af

APOTEKER i VESTERBORG hvor hun boede i hvert fald indtil 1870 hvor hun ifl.FT bor på SKOVRIDERGÅRDEN SØGÅRD , Schieltofte Hovedgaard,  hun gifter sig 23. august 1882 i (sct. Johannes Sogn, København)  med LUDVIG WEGGE, søn af skovrider Ole Wegge, Pederstrup Gods,  (v. Vesterborg)

NB.: PER SCHERØDER, i hvis fodspor jeg jo går, har også haft indlæg her 29/10-05 kl. 14.47 om fam. KRENCHEL OG EMILIE BIRCH

staves et sted KREMSCHEL - så obs på dette også.

Fortsat skriver Per Schrøder i tråden:

"Der findes en stamtavle over familien Wegge, som jeg har indført i min database, og der er Augusta Henriette nævnt, desværre ikke med hendes forældre, men Weggerne kanf øres tilbage i adskillige generationer. Dette kan jeg godt hjælpe dig med, hvis du vil formulere, hvor meget du har brug for. Weggerne kommer ind i min slægt, idet min tip3 bryder ud af en præsteslægt og lærer forstvæsen hos en skovrider Oluf Wegge, gift med en søster til min tip3, og børn af rektor ved Frederiksborg  lærde skole, Johannes Schrøder (1696-1774)."

Vesterborg - Maribo.
i.ø. har Tom Stryhn , Lars Foller Larsenogså et indlæg i tråden.

Med sommerlig hilsen
Lise Østerberg Bahr (+ apotekerslægte LEMMEL Tyskland, kan staves på fransk Lémelle og andre måder også)
undskyld mit meget livlige(nye) tastatur.

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

Trine Gottlieb, se Elna Wegge,( Humlebæk) ? (hvor en gren af Josephsen slægten fra min mor jo stammer ! meget spændende -)

MVH
Lise Østerberg Bahr