Findes der kirkebøger i England

Startet af Ole Dreier, 11 Jun 2014 - 14:57

Forrige emne - Næste emne

Ole Dreier

Hej
Jeg har lige tegnet et 14 dages gratis medlemsskab på ancestry.com
(og skal huske at afmelde, ellers koster det).
Ved søgning finder jeg "kun" registre over døbte, viede og døde gennem det engelske central register office. Hvis man skal ha uddybende oplysninger skal man bestille og betale for et dåbsblad/vielsesattest/dødsattest. (ca 10£ pr person)
Men findes der ikke kirkebøger som i Danmark, hvor man kan finde oplysningerne som vi kan det i dk.

med venlig hilsen
Ole

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Ole

Jeg ved ikke om der findes kirkebøger i England - men til gengæld ved jeg at de nordiske lande havde kirkebøgerne fordi den Lutheranske Kirke var en statskirke og derfor skulle man indskrives af denne vej.

I England er der adskillige trosretninger - bl. andet de anglikanske, stadig nogle katolikker, methodister, presbyterian - og sikkert andre. Så hvis kirkebøger eksisterer skal man først vide hvad religion vedkommede var døbt ind i.  Så derfor er det ret normalt at England har et Central Register - og at det er det man bruger.

Her i USA hvor jeg bor har vi også så mange trosretninger at KB ikke har nogen betydning

Hilsen

Elizabeth i Vermont

Tine Susanne Olsen

som medlem kan du få lavet opslagene gratis under foreningsforhold
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Carl-Johan Bavnhøj Madsen

Hej

Det kan være du kan finde noget på denne side.


http://www.genuki.org.uk/big/eng/

Hilsen Carl-Johan
Carl-Johan Bavnhøj Madsen 8883

Ole Dreier

Hej Carl-Johan
Tak - jeg kigger på den

mvh
Ole

Kim Melchior

Hej,

Saa vidt jeg saa er der kun disse index. Hvis du saa betaler sender de dig en officiel  attest.

Danskerne, svenskerne og nordmaendene er blevet spoleret med hensyn til hvad der tilgaengeligt uden at man skal betale for det.

mvh,

Kim Melchior ( USA )

Ole Dreier

Hej Kim
Indrømmet, vi har det godt.
Det syntes bare urimeligt (set med danske øjne) at man skal betale 10£ for fx. en dåbsattest, og der efter en vielsesattest 10£, og så forældrenes dåbsattester 2x10£... og så videre
Det kommer til at løbe hurtigt op - hvis man skal lidt tilbage i anerne.

mvh
Ole

Kim Melchior

Heh Ole,

Det har du ret i , men som de siger "Den der haver guldet bestemmer prisen."

mvh,

Kim Melchior (USA)