Familien Hass fra Kalvehave sogn.

Startet af Judy Hass, 09 Feb 2011 - 21:25

Forrige emne - Næste emne

Judy Hass

Min oldefar Husmand Otto Georg Nicolaus Hass ( 11.4.1861-6.2.1914 ) og oldemor Hanne Kirstine Hansen ( 8.2.1861-16.9.1940 ) boede i Kalvehave sogn, og fik 12 børn. Jeg efterlyser informationer om dem selv, deres efterkommere samt deres aner.

Lars Skovvang Larsen

Judy

Jeg har på fornemmelsen, at du har mange flere oplsyninger om dine oldeforældre end du har præsenteret.
Da du jo har fødselsdagene på dem begge, kunne det jo tænkes, at du også har navnene på deres forældre og stederne, hvor de er født.
Hvornår var de eller kom de til Kalvehave sogn?
Har du navne på alle eller bare nogle af børnene og deres fødselsdage? Den formentlig søn, der fører frem til dig, har du helt sikkert navnet på.
Flere oplysninger - så er det meget nemmere at hjælpe.

Med venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Flemming A. Aasklint

Til orientering

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Kalvehave, Sørenstykke, [ikke angivet], 589,

FT-1901, D4397

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Otto Hass            11/4-1861    Gift   Husfader   Fyrbøder   Vordingborg
Hanne Kirstine Hass         8/2-1861    Gift   Husmoder   Allersløv [Allerslev] Sogn, Præstø Amt
Anna Rasmine Hass         18/2-1887    Ugift   Barn      Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt
Adolp[ Adolph] Ricart Hass      11/3-1889    Ugift   Barn      Do [Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt]
Antonette Hass            21/3-1892    Ugift   Barn      Do [Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt]
Augusta Magrete Hass         27/12-1893    Ugift   Barn      Do [Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt]
Aksel Rasmus Hass         20/3-1895    Ugift   Barn      Do [Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt]
Adstrid!! [ Astrid] Larssine Hass   3/11-1896    Ugift   Barn      Do [Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt]
Andreas Sophus Hass         21/2-1898    Ugift   Barn      Do [Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt]
Alice Johanne Hass         2/5-1899    Ugift   Barn      Do [Kallehave [Kalvehave] Sogn, Præstø Amt]
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Lars Skovvang Larsen

Judy

Min fornemmelse af at du nok ved mere end du præsenterer her er vist korrekt.
Du har jo for 6½ år siden været inde på samme familie i det gamle forum: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,34595,34595
Hvad har din forskning så frembragt siden da?

Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk