Søger data på Bøye Lydersen Høyer 1709-1747 ?

Startet af Lise Gorgone, 03 Jun 2014 - 12:40

Forrige emne - Næste emne

Lise Gorgone

Hej,

Jeg søger data på ovennævnte kaptajn ved AK og hans hustrus vielse? Hvor dør hun? Og er årstallene rigtige? Hun hedder Søster Cecilie Pedersdatter Brøndum, er f.20.7.1733 i Skagen, dbt.25.7.1733 i Skagen ki,d.1814 men hvorhenne?

Håber I kan hjælpe mig videre, så jeg kan blive færdig med slægten. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Heidi Ilsoee

Datablad, hvor der også star at hun er død i 1814
http://www.gulle.dk/lundholm_arkiv/b/br/broendum/0069.htm

Datablad på hende mor med 14 børn (Søster Cecilie er 3. ældst.)
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,80676.0.html

Og hendes far:
http://www.gulle.dk/lundholm_arkiv/b/br/broendum/0062.htm

Jeg leder lidt videre.

Heidi

Heidi Ilsoee

Boye Lydersen Hoyer og Caecili Brondlund er jf. FS viet 23.09.1767 i Værløse, København.

Har du oplysninger om parrets børn og har du evt. fundet dem i FT 1787 + 1801?

Heidi

Lise Gorgone

Hej Heidi,
Tak for din hjælp. Du er så god til at hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Heidi Ilsoee

Her står dog at parret er viet 04.12.1767 i Skagen
http://www.sm1.dk/schmidt/fam58743.htm

Årstallet er de da enige om. Også her står, at hun er død i 1814, men ikke hvor. Mon dog ikke nogen af ejerne af disse sider kan fortælle, hvorfra de har deres oplysning.

Søn Johann/Johannes Boëthius Høyer f. 1777 - d. 14.05.1835 i Strøby, Præstø (AO 475)

Heidi

Heidi Ilsoee

Alle er enige om at hun er død i 1814, men ingen skriver hvor:

1945. Boye Lydersen Høyer blev født omkring 1739 og døde før 1798.
Begivenheder i hans liv:
• Beskæftigelse: søkaptajn i Asiatisk Komp.
Boye blev gift med Søster Pedersdatter Brønnum, datter af Peder Christensen Brønnum og Anne Jepsdatter, i 1767. Søster blev født i 1736 og døde i 1814 i en alder af 78 år.
Barn af dette ægteskab:
   4267 M    i. Johann Boëthius Høyer blev født i 1777 og døde i 1835 i en alder af 58 år.
Begivenheder i hans liv:
• Beskæftigelse: lærer, sen. sognepræst...
Johann blev gift med Anna Cathrine Winther. Anna blev født i 1778.

http://www.varla.dk/winther/d1.htm#i418401

Heidi

Lise Gorgone

Tak igen Heidi,
Må have overset vielsen. Undskyld
Lise

Heidi Ilsoee


Lise Østerberg Bahr

hej.

bl.a. Bötius står også på www.jbrinck.dk´s hjemmeside. (Bötius/Bahr) .

Vh
Lise Ø Bahr

Lise Gorgone

Kommer vi det nærmere Heidi? Men godt set. Tak også til dig Lise.
Lise

Christian Konstmann Autzen

Når hjemmesiderne sm1.dk og varla.dk har denne Høyer med, så kan det have noget at gøre med, at denne Høyer er en efterkommer af Troels Winther, herredsfoged fra Astrup i Brøns sogn, Tønder amt.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lise Gorgone

Hej Christian,
Tak for dit input. Har du flere oplysninger om familien Winther? I så fald er jeg interesseret.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Christian Konstmann Autzen

Hej Lise

Det har jeg - og jeg sender en mail med Svend Jacobsen's artikel om Troels Winther.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lise Gorgone

Hej Christian,
Tusind tak skal du have. Det glæder jeg mig meget til, og kan kun blive klogere.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Hvem kan hjælpe mig videre med hans data?
Lise Gorgone

Christian Konstmann Autzen

Hej Lise

Hvis det er din Bøye Lydersen Høyer du ønsker data for - og han er efterkommer af Troels Winther, så kan du finde hans data i bogen "10 generationer med rod i marsken" af Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk. Bogen kan lånes på biblioteket.

Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk er for tiden igang med at udvidde de 10 generationer til 14 generationer - og kommer så op omkring år 1900 med alle efterkommere; et kæmpearbejde - og deres ide er at kunne fremlægge det her i 2014 , men men men - det kunne måske være at det først bliver 2015.

Du - og også andre - skal lige være opmærksomme på, at dataene på hjemmesider som varla. dk og sm1.dk måske ikke er helt korrekte, når det drejer sig om efterkommere af Troels Winther. Jeg har selv for nogen måneder siden set oplysninger, som ikke forekommer hos Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk; og det er faktisk et stort problem for disse hjemmesider, ikke mindst da de ikke har en forklaring på denne uoverensstemmelse.

Mange hilsener - og fortsat god arbejdslyst
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lise Gorgone

Hej Christian,
Jeg ved ikke, om de med slægtssider kigger i Forum, så de kan få rettet deres fejl. Jeg glæder mig til at arbejde med Troels Winther.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Lise Gorgone [21960] Dato 04 Jun 2014 - 10:42
Hej Christian,
Jeg ved ikke, om de med slægtssider kigger i Forum, så de kan få rettet deres fejl. Jeg glæder mig til at arbejde med Troels Winther.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Hej Lise

Ja, det kunne jo så være håbet (at man retter fejl, hvor der er fejl); - men så givet alligevel ikke.

Svend Jacobsen er meget omhyggelig med sit arbejde, og der skal virkelige beviser på bordet, før han siger OK. Men det er andre så ikke helt så nøjeregnende med - og derfor forekommer så forbindelser, som kan se nogenlunde rimelige ud, men som ikke kan eftervises; og her er der så nogle, som springer over hvor gærdet er lavest.

Og derfor - tjek altid, hvor det er muligt. Og ser noget for simpelt ud, men ikke dokumenteret, så er der nok alligevel noget galt  ;)

Hilsener
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lise Gorgone

Hej Christian,
Jeg er i gag med at tjekke alle aner, og hvis der er noget galt, tager jeg dem i Forum, så de kan blive rettet. Der er så mange dygtige personer her. Tak for din hjælp.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone